عمران خودآموز روز سه شنبه در آستانه روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آنچه رسالت خبرنگاران را مضاعف می کند، فعالیت خبرنگاری بصورت حرفه ای است چراکه در جامعه امروز مساله شهروند خبرنگار مطرح و عمومی شده درحالیکه خبرنگاران حرفه ای متفاوت از جامعه باید فکر و عمل کنند.
وی نخستین و مهم ترین رسالت خبرنگاران را انعکاس مسائل و مشکلات اساسی جامعه بر شمرد و افزود: اهالی رسانه برای ایجاد امید، انگیزه و شفاف سازی در جامعه در این حوزه باید اهتمام جدی داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: در نظام مردم سالار ایران که لازمه اصلی آن شفافیت نظام در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... است، رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است.
به گفته خودآموز، خبرنگاران باید با اشراف به حقوق خود و دستگاه های اجرایی جامعه را از عملکرد حوزه های مختلف کشور آگاه کنند.
وی با بیان اینکه مقوله خبری و رسانه ای در ایلام نوپا است، گفت: خبرنگاران این استان به تناسب این مساله حداقل های حرفه ای خود را آموخته و بکار بسته اند هرچند فضای مجازی وارد این عرصه شده که می تواند تقویت کننده باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: بی شک خبرنگاران رسانه هایی که اصول اخلاقی و منشور اخلاقی را در جامعه رعایت کنند، می تواند در جامعه صاحب نقش و اثر شوند.
خودآموز با ذکر اینکه خبرنگار حرفه ای مسایلی را باید مطرح کند که جامعه آنرا نمی بیند، افزود: یک خبرنگار باید تحلیل درستی را به جامعه ارائه تا مردم قضاوت بهتری از مسایل کشور داشته باشند.
وی تاکید کرد: خبرنگاران با وجود مشکلات زیاد ولی باید با احساس مسوولیت پذیری وارد این عرصه شده و به رسالت خود عمل کنند.
17 مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.