به گزارش ایرنا، سلام امینی روز یکشنبه همراه با شهردار ایلام در دیدار با معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: اکثر شرکت‌های بزرگ و فعال به دلیل اینکه در شهرهای بزرگ همچون تهران ثبت شده‌ اند، قرادادهایشان را هم در شهرهایی غیر از ایلام منعقد می ‌کنند.
وی افزود: این اقدام باعث می شود مالیات ها و عوارض حاصله از نفت، گاز و پتروشیمی به حساب استان واریز نشده و از این جهت علاوه بر نبود اشتغال بومی در استان، مردم متضرر شوند.
امینی با بیان اینکه ضروری است این بخش از مالیات‌ها به عنوان حق مسلم مردم به حساب استان واریزشود، یادآور شد: به عنوان خدمت به این استان مرزی برخوردار از ذخایر نفت وگاز باید بخشی از عوارض به حساب خزانه ایلام واریز شود تا شهرداری‌های استان از این منبع قانونی منتفع شوند.
شهردار ایلام نیز در این دیدار گفت: سامان یافتن پروسه توسعه عمران شهری ایلام، به همکاری های مستمر مسؤلان استانی و کشوری در مرکز و نیز نمایندگان مجلس نیازمند است.
طالب صادقیان افزود: شهرداری ایلام با دست خالی و با تلاش مضاعف نیروهای انسانی خود دریک جهاد عمرانی گام نهاده است چرا که مردم ایلام شایسته این نوع خدمتگذاری هستند لذا انتظارداریم سازمان امورمالیاتی کشور ما را در راه خدمات رسانی مطلوب به مردم مجدانه یاری دهد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز با استقبال از این درخواست گفت: اجازه نخواهیم داد حق مردم ایلام تضییع شود.
تقوی ‌نژاد تحقق این مهم را در راستای حمایت از مناطق محروم دانست و ضمن پذیرش این موضوع قول مساعد داد که در آینده نزدیک اسامی تمامی شرکت های فعال و میزان پرداختی مالیات آنان را محاسبه و به حساب استان ها واریز شوند.
وی اضافه کرد: انتظار می رود نمایندگان ایلام در کنار سایر نمایندگان مجلس سازمان امورمالیاتی را ازطریق کمسیون ها و صحن مجلس، یاری نمایند.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.