به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس کشور با شرایط سخت اقتصادی، زیرساختی و کمبود امکانات نظامی مواجه بود و اکنون ما دارای سپاه قدرتمند، ارتش بی نظیر، فرماندهی کل قوا مقتدر، طرح های بزرگ و زیرساخت های مناسب هستیم، پس می توانیم پیروز شویم.
وی ادامه داد: گرانی سکه و ارز یک نوع جنگ روانی بود زیرا در هر لحظه و حتی ساعت های غیر مبادله و فروش نیز این نرخ تغییر می کرد که مسئولان باید به مردم اطلاع رسانی کنند و این حباب نرخ ها را بشکنند.
استاندار ایلام از مدیران خواست با قدرت در کنار مردم بوده و صدای مردم را بشنوند زیرا مردم علاقمند به نظام و انقلاب اند و برای این کشور و حفظ استقلال آن شهید و جانباز داده اند، مهمترین وظیفه ما امیدوار کردن مردم و در کنار آنها بودن است.
سلیمانی دشتکی گفت: آمریکا دشمن همه ماست نه ما آنها را قبول داریم و نه آنها نظام ما را پذیرفته اند، پس همچنان برای حفظ استقلال نظام مدافع ارزش ها و اصول انقلاب هستیم.
وی افزود: برجام در اصل و ماهیت بد نبود زیرا اگر توافق بدی بود آمریکا از آن خارج نمی شد، به خاطر برجام قطعنامه های سازمان امنیت لغو شد، نداشتن بیمه کشتی ها حذف شد و صادرات نفت افزایش یافت و اکنون نیز اروپا به ظاهر خواهان حفظ برجام است و در کنار ماست.
استاندار ایلام در خصوص مدیران دستگاه های اجرایی نیز گفت: دستگاه قضا هر کجا تخلفی از مدیران مشاهد کرد باید پیگیر شود و از آنها باز خواست کند و با رعایت اصل قانون امنیت روانی مدیران و جامعه را حفظ کند.
سلیمانی دشتکی از مدیران خواست خلاق و نوآور بوده و با تدبیر پیگیر مشکلات مردم باشند و با تعریف ، پیگیری و اجرایی کردن پروژه های بزرگ برای خروج از شرایط کنونی تلاش کنند.
وی همچنین خواهان تلاش بیشتر برای جذب تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی شد و تاکید کرد: عدم جذب این تسهیلات باعث بازگشت آن به سایر استان ها می شود.
استاندار ایلام با انتقاد از روند جذب و جایگاه 23 ایلام در بین سایر استان ها گفت: همه ما مسئولیم و باید برای ایجاد اشتغال و اجرای پروژه های بزرگ و جذب اعتبار بیشتر تلاش کنیم.
استاندار ایلام در خصوص تصویب نواحی صنعتی آسمان آباد و کارزان یادآور شد: تصویب نهایی این نواحی با تایید و تصویب کارگروه زیربنایی است.
وی از طولانی شدن روند اجرای طرح تفصیلی شهر ایلام و برخی طرح های زیرساختی اربعین انتقاد کرد و گفت: من به این پشت گوش انداختن کار مدیران اعتراض دارم.
استاندار ایلام همچنین خواست افرادی که قبلا اراضی در منطقه ویژه دریافت کرده و اهلیت سرمایه گذاری ندارند، خلع ید و اراضی به افراد اهلیت دار واگذار شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام در این نشست به تشریح وضعیت و لزوم تصویب و ایجاد نواحی صنعتی در چرداول و سیروان اشاره کرد و گفت: نیازمند توسعه و ایجاد زیرساخت نواحی صنعتی هستیم.
فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام نیز در این نشست به جنگ روانی دشمن علیه نظام اشاره کرد و گفت: نیازمند نظارت میدانی برای کنترل قیمت ها و تثبیت بازار هستیم و باید فرمانداران در صحنه بوده و و مسائل بازار را رصد کنند زیرا قیمت برخی اجناس به دلار و سکه بستگی ندارد.
در این نشست ایجاد نواحی صنعتی آسمان آباد و کارزان، زیرساخت پارکینگ اربعین، اعتبارات توازنف نفت و اعتبارات شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفت.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.