به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم و کشور ارتباطی با تحریم و اقدام های دشمن نداشته و متاثر از نوع رویکرد و مدیریت اقتصادی می باشد که دراین مقطع تجدید نظر و اصلاح انها ضروری است.
وی گفت: وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان اتاق فکر جنگ اقتصادی علیه ایران نسخه های فشار اقتصادی تهیه کرده و کارگزاران این مرکز با همکاری عوامل منطقه ای، بین المللی و داخلی آنرا اجرا می کنند.
وی تاکید کرد: مسئولان، کارگزاران و مردم باید بدانند و آگاه باشند که اکنون در یک جنگ تمام عیار با آمریکا هستیم و برای پیروزی و غلبه بر آنها باید ابزارها و اهرم های فشار دشمن را شناسایی و مقتدرانه مقابله به مثل کنیم.
خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از اهداف استکبار جهانی بزرگنمایی در خصوص تاثیر منفی تحریم ها بر زندگی مردم و اقتصاد کشور است، یادآور شد: متاسفانه برخی از مسئولان نیز با نسبت دادن هر موضوعی در خصوص تحریم ها به این بزرگنمایی های دشمنان دامن می زنند.
حجت الاسلام لطفی گفت: باید بپذیریم که همه مشکلات ما به تحریم ها ارتباط ندارد بلکه سو مدیریت، ضعف در مدیریت، بی سر و سامانی بازار سکه و ارز، احتکار کالا و اجناس، رانت ، ‌ویژه خواری، قاچاق کالاهای لوکس به کشور با ارز دولتی ... که بیانگر حیف و میل کردن بیت المال است ربطی به تحریم ها ندارد و بلکه نشانه زیاده خواهی و کنترل بازار نوسط یک عده سود جو است.
وی افزود: تغییر افراد گره گشا نیست بلکه باید ساختار و رویکرد مدیریتی اقتصاد کشور تغییر کند و باید در برابر تفکر لیبرالیستی و وابستگی اقتصادی به غرب که چند سالی است در بین جمعی از مدیران ما رخنه کرده ایستادگی کرد و از منابع داخلی و ایده های اقتصادی نخبگان این حوزه برای برون رفت از مشکلات کنونی استفاده کرد.
امام جمعه ایلام با تقدیر از دستور صریح رییس جمهور مبنی بر معرفی اخلالگران حقیقی و حقوقی اقتصادی که در آشفته بازار سکه، ارز و دلار تاثیر گذار بوده اند، خواستار معرفی انها به افکار عمومی شد تا همه مردم این افراد را بشناسند.
حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: دست های پنهان اقتصادی با سو استفاده از التهاب ناشی از تحریم ها به طرق مختلف وضعیت بازار را به سود خود ملتهب و آشفته کرده و آنرا به آثار تحریم ها مرتبط می کنند در حالی که این موضوع فریب افکار عمومی است و هم اکنون نرخ اجناس و کالاهای اساسی مردم 60 درصد گران تر شده است.
وی یادآور شد: عده ای وضع کنونی و نیز تحریم های جدید آمریکا را به علت خروج این کشور از برجام می دانند در حالیکه تحریم ها و فشار اقتصادی علیه ایران قبل و بعد خروج آنها از برجام وجود داشت و این موضوع تازه ای نیست بلکه عامل اصلی التهاب بازار سکه و ترز ناشی از ضعف مدیریت و اختلاس و احتکار و دیگر عوامل داخلی است.
خطیب جمعه ایلام گفت: پیشنهاد مذاکره بخش جدیدی از بازی سیاسی اقتصادی آمریکا علیه ایران است که عده ای از حامیان داخلی جبهه غرب بدون دقت به مصائب و توطئه های بعدی آن از این پیشنهاد استقبال کرده اند در حالیکه طبق بیانیه ریاست جمهور و ‌قوای نظامی ایران، مسئولان ما تنها بعد از پایبندی آمریکا به تعهدات برجام حاضر به مذاکره با این کشور خواهند شد که این بیانیه بیانگر اقتدار و حق طلبی ایران در برابر گستاخی های آنان است.
وی یادآور شد: عقب نشینی، امتیازدهی و عدم عمل گرایی در برابر آمریکا و متحدانش این کشور آنان را در برابر حقوق حقه ایران گستاخ و بی پروا کرد و‌ اکنون و‌ در این برهه زمانی باید مسئولان ایران اسلامی با اقتدار و بدون واهمه به مقابله با امریکای سلطه گر که خواهان تسلیم و ‌پایمال کردن عزت ایران و ایرانی است بروند.
امام جمعه ایلام همچنین در خصوص کمبود، افزایش قیمت و احتکار برخی اجناس همچون قند، شکر، گوشت در بازارهای استان تذکر داد و یتصریح کرد: عده ای افراد سود جو دام زنده استان را از مرزها خارج و‌ در آنسوی مرز عراق به دلالان سعودی می فروشند تا بازار گوشت استان را دستخوش گرانی و‌کمبود کنند که باید مسئولان استان این موضوع و نیز مساله احتکار قند و شکر را به طور جدی پیگیری کنند.
وی همچنین به سالروز تاسبس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت؛ به فرموده رهبر انقلاب تاسیس این سازمان انقلابی یک صرورت فرهنگی، دینی و تبلیغی برای ایران اسلامی بود که نقش مهمی در اشاعه و پاسداشت حوادث و‌ مناسبت های دینی و‌ ملی کشور دارد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.