در تماس تلفنی استاندار واسط عراق با استاندار ایلام، مرز تجاری مهران در استان ایلام برای بارگیری کامیون ها بازگشایی شد.

به گزارش ایلنا، سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست مشترک با استاندار واسط عراق اظهار داشت: کشور ایران برای مسیرهای منتهی به مرز مهران و استان واسط عراق هزینه‌های بسیار خوبی انجام داد و از مسیرهای مختلف از جمله دهلران- مهران، لرستان – مهران، کرمانشاه و ایلام به مهران برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ایران و عراق منافع مشترک اقتصادی در سطح بین‌المللی دارند و اگر دو استان بتوانند طبق برنامه پیش بروند شرایط بسیار خوبی در سطح مبادلات اقتصادی بین دو کشور برقرار خواهد شد.

سلیمانی دشتکی گفت: کشور ایران فعالیت‌های خوبی در خصوص راه‌ها، آب، برق و خطوط ارتباطی انجام داده است. انتظار داریم که دولت عراق هم سرعت عمل خود را در این زمینه بالا ببرد.  

بازگشایی مرز مهران در طی تماس تلفنی استاندار واسط عراق

در جلسه مشترک بین استاندار ایران و واسط عراق پس از رایزنی قاسم سلیمانی دشتکی با ملا طلال استاندار واسط عراق در تماس تلفنی دستور بازگشایی مرز مهران را برای بارگیری کامیون‌ها صادر کرد.

بر اساس این دستور ترانشیپ کامیون‌ها در مرز مهران تا دو هفته آینده ادامه می‌یابد تا توافقات لازم برای مکان و نحوه بارگیری کامیون در این مرز از نظر فنی مورد توافق قرار گیرد.

اهمیت مرز چنگوله برای از لحاظ اقتصادی برای دو کشور ایران و عراق

ملا طلال استاندار واسط عراق گفت:  در بحث مرز چنگوله اختلاف نظری وجود دارد که انشاالله با رایزنی برطرف خواهد شد.

وی افزود: در مذاکره‌ای که با نخست وزیر عراق داشته‌ایم درخواست کرده‌ایم که این مرز باز شود و قول مساعد دادند و این خواسته مردم واسط است و در نتیجه بازگشایی و فعالیت در این مرز را صادر کردند.

ملا طلال عنوان کرد: برای بازگشایی راه ارتباطی شهابی یا چنگوله 13 میلیون دلار از نخست وزیر عراق درخواست کرده‌ایم همه نیروها را بسیج خواهیم کرد که مسیر ارتباطی و چنگوله را بازگشایی کنیم. منافع مشترک و باز شدن روابط دو استان واسط و ایلام برای ما حائز اهمیت است.

استاندار ایلام نیز درباره اهمیت اهمیت راه‌اندازی بازار چنگوله در این نشست اظهار داشت: در ایام اربعین بحث تجارت دو کشور کاملا تحت الشعاع اربعین هستند و ترافیک بار و محموله بسیار سنگین شده است که اگر مرز چنگوله زودتر راه‌اندازی نشود تجار جهت‌شان به سمت مرزهای دیگر تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.