فهد کمالوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 70 درصد درمان اعتیاد توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی صورت می‌گیرد و این نشان دهنده نقش مهم و اساسی سازمان‌های مردم‌نهاد در مبارزه با مواد مخدر است.
وی گفت: سال گذشته 2 هزار و 619 نفر برای ترک اعتیاد مواد مخدر به 50 مرکز درمانی و اقامتی استان ایلام مراجعه کردند.
وی یادآور شد: 38 مرکز درمان دارویی در استان نیز وجود دارد که پنج هزار و 142 نفر از خدمات این مراکز استفاده کرده اند، پنج مرکز درمانی دولتی نیز در این زمینه فعال است.
کمالوندی افزود: میزان کشف مواد مخدر در استان ایلام سال گذشته با افزایش 130 درصدی به نسبت سال ماقبل به 596 کیلوگرم رسید و 9 باند فعال در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در استان منهدم و متلاشی شد.
وی با بیان اینکه باید امکان حضور و مداخله مردم در امر پیشگیری فراهم شود، افزود: اکثریت مردم از پدیده اعتیاد و استعمال موادمخدر توسط جوانان نگرانی دارند و امروزه به یک چالش و مطالبه جدی در جامعه تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا، سن شروع مصرف مواد مخدر در ایلام پایین تر از میانگین کشوری است بطوریکه این شاخص در کشور 24 سال و در ایلام کمتر از 22 سال است.
نرخ شیوع اعتیاد در کشور 5،1 و در ایلام 1،9 درصد است و از 2 میلیون و 800 نفر معتاد کشور 11 هزار نفر در استان ایلام هستند.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.