به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایر استان ایلام افزود: باید 50 درصد سهم اعتباری جامعه عشایری استان برای انجام طرح های عمرانی، زیربنایی و خدماتی جذب شود.
وی همچنین خواستار پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به عشایر استان ایلام برای خرید و تهیه ملزومات این قشر شد.
سلیمانی دشتکی از معاون عمرانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام هم خواست در توزیع اعتبارات بخشی از اعتبارات را به عشایر استان ایلام اختصاص دهند.
وی ارائه خدمات کمی و کیفی چون تامین به موقع آب، بهداشت، آموزش، تامین تانکرهای آبرسان، خرید علوفه با توجه به خشکسالی ها و نبود علف در مراتع، توزیع آرد و سوخت، زیرساخت های راه و ... را از الزام های دستگاه های متولی و همکار با امورعشایری استان ایلام دانست.
استاندار ایلام تاکید کرد: عشایر استان ایلام باید در کنار دامپروری به مشاغل درامدزایی چون پرورش گیاهان و گلهای دارویی و زینتی، ایجاد گلخانه های کوچک برای کشت و تولید محصولات مختلف و ... ایجاد کنند.
وی یادآور شد: در گذشته عشایر یکی از ارکان مهم تولید فرآورده های پروتئینی و لبنی بودند اما اکنون به دلیل مشکلات عشایر و تغییر در الگوی مصرف جامعه جایگاه عشایر به عنوان تولیدکنندگان اصلی جامعه دستخوش تغییر شده است.
به گفته سلیمانی دشتکی امسال 30 میلیارد ریال برای تامین آب و نزدیک به 6 میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی، به سازی و یا احداث ایل راه و راه های عشایری استان ایلام اختصاص یافته است.
در این نشست که با حضور رئیس سازمان امور عشایری کشور، فرمانداران شهرستان های تابعه، مدیران و مسئولان دستگاه های مختلف حضور داشتند، مسئولان دستگاه های مختلف به تشریح وضعیت خدمات رسانی و مشکلات حوزه خود در خصوص جامعه عشایری استان ایلام پرداختند.
/6034/7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.