استاندار واسط عراق بعد از ورود به مهران به خبرنگار ایرنا گفت: اتصال به فیبر نوری مهران ، رفع موانع تبادلات تجاری ،مسافری، زوار اربعین و ارتباطات دانشگاهی از جمله مسائلی است که در سفر 2 روزه به ایلام که به دعوت استاندار ایلام انجام شده مورد بررسی قرار می گیرد.
محمود عبدالرضا طلال در خصوص راه اندازی بازارچه چنگوله نیز گفت: به تازه گی در نشستی با حضور نخست وزیر عراق موضوع راه اندازی این بازارچه بررسی شد و نخست وزیر وعده پیگیری راه اندازی این بازارچه را اعلام کرد.
استاندار واسط افزود: براین مبنا هم اکنون آنها در حال ایجاد زیرساخت ها و ساخت راه روبروی چنگوله در مرز شهابی به منظور راه اندازی بازارچه هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سفر استاندار واسط مسائل تجاری، اربعین، مسافری، بازارچه چنگوله ، مسائل زیست محیطی، بهداشت و سلامت نیز مطرح می شود.
وی با ذکر برخی تفاهم ها در جریان سفر اخیر استاندار ایلام به عراق گفت: در حضور 2 روزه استاندار واسط روند تحقق تفاهم های انجام گرفته بررسی می شود.
همزمان با سفر استاندار واسط به استان ایلام وزارت ارتباطات عراق در بیانیه ای از اتصال فیبر نوری این کشور از طریق مرز زرباطیه به شهر مرزی مهران از توابع استان ایلام در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران خبر داد که به نظر می رسد با این سفر استاندار واسط مرتبط باشد.
به گزارش ایرنا از بغداد این وزارتخانه اعلام کرد از طریق مرز زرباطیه فیبر نوری را به آخرین منبع نوری عراق متصل کرده و در انتظار طرف ایرانی است تا این شبکه فیبر نوری را به اولین ایستگاه خود در شهر مهران متصل کند.
اختلال قطعی و کندی های مداوم شبکه های مختلف خانگی و موبایلی اینترنت چند ماه گذشته عراق در واکنش های مخالفی در جامعه ان کشور به دنبال داشته است.
استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که عمده ان در جوار استان واسط قرار دارد.
مرز بین المللی مهران گذرگاه اصلی تردد زائران عتبات عالیات ایران وعراق مسیر ورود به واسط است.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.