حجت رشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لباس فرم مدارس با هدف نظم دهی، قانون پذیری و ایجاد وحدت رویه در مدارس برای دانش آموزان پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: با این وجود هیچگونه الزامی برای تهیه لباس فرم از سوی دانش آموزان وجود نداشته و در این زمینه به مدیران مدارس هم ابلاغ شده است.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: چنانچه دانش آموزان برای تهیه لباس فرم مدارس مشکل مالی داشته باشند از سوی انجمن های اولیا و مربیان و این سازمان مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت.
رشیدی در خصوص طرح لباس فرم دانش آموزان گفت: انتخاب طرح و رنگ این لباس ها به عهده مدیران و انجمن های اولیا مدارس به عنوان نمایندگان خانواده ها و این سازمان تنها در این زمینه نظارت می کند.
وی گفت: آموزش و پرورش از طریق صنعت و معدن لیست کارگاه های تولیدی و قیمت ها را به مدارس اعلام تا خانواده ها نسبت به تهیه لباس فرم دانش آموزان اقدام کنند.
به گفته رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش ایلام ، برای کمک به انتخاب رنگ و طرح لباس فرم دانش آموزان امسال نمایشگاهی از طرح ها و رنگ های مختلف توسط این سازمان برگزار تا مدیران و انجمن های اولیا بتوانند برای تهیه لباس فرم مدارس آگاهی کافی داشته باشند.
رشیدی یادآور شد: برای تهیه لباس فرم دانش آموزان در ایلام 40 مرکز و در سایر شهرستان ها به تناسب جمعیت بین 2 تا هشت مرکز فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه تاکید آموزش و پرورش بر استفاده از رنگ های شاد و جذاب در لباس فرم مدارس است، افزود: در طراحی لباس فرم مدارس به تناسب آن با شعائر اسلامی تاکید شده و مصوبه نوع لباس فرم دانش آموزان به مناطق 14 گانه آموزشی استان ارسال تا بر اساس آن مدیران مدارس در انتخاب طرح لباس فرم مدارس شئونات اسلامی را رعایت کنند.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه تاکید فراوان شده تا لباس های فرم قبل از شروع سال تحصیلی به دانش آموزان تحویل داده شود، گفت: نرخ این لباس ها با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه خیاطان مصوب و در قالب اطلاعیه ای به مناطق آموزشی استان ایلام ابلاغ شد ضمن اینکه تولیدی ها مجاز به نصب بنر قیمت متناسب با سایز هر لباس در واحد خود هستند.
به گفته رشیدی، پوشیدن لباس فرم با هدف کاهش فاصله طبقاتی برای دانش آموزان دختر و پسر بوده ولی اجباری نیست.
100 هزار دانش آموز در استان ایلام سال تحصیلی گذشته در یک هزار و 300 واحد آموزشی تحصیل کرده اند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.