به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی عصر شنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: شرایط کشور بسیار حساس و خطیر است ولی ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته نیز گردنه ها و موانع بسیاری که بزرگترین آنها جنگ تحمیلی هشت ساله بود را با سربلندی پشت سر گذاشته و بدون شک این توطئه اخیر دشمنان را نیز با موفقیت خنثی می کند.
وی افزود: عامل اصلی در موفقیت های ملت ایران اتحاد و همدلی میان مردم و مسئولان بوده و این موضوع عصبانیت دشمن را در پی داشته و در تلاش است در صف مستحکم ملت نفوذ کند، تا زمانیکه این روحیه را حفظ کنیم، نباید از توطئه های آنان ترس و واهمه ای داشته باشیم.
امام جمعه ایلام یادآور شد: دنیای استکبار شیوه های مختلف جنگ نظامی ، تحریم سیاسی و نفوذ فرهنگی را امتحان کرده و به سد محکم اقتدار ملت ایران برخورد کرده است و امروز از طریق جنگ تمام عیار اقتصادی می خواهد به اهداف شوم خود برسد.
حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی موجود در کشور دشمنان را به طمع انداخته که می توانند از این حوزه ضربات جبران ناپذیری را به نظام وارد و با ایجاد جو نارضایتی عمومی ناکارآمدی انقلاب اسلامی را در اذهان مردم اشاعه دهند، ولی ملت ایران ثابت کرده که به انتخاب خود که همانا شکل گیری نظامی مبتنی بر آموزه های الهی و برگرفته از آرای عمومی که همواره مدافع مظلومان بوده و در مقابل زورگویی مستکبران ایستادگی می کند، وفادار است.
وی مسائلی همچون پرداخت حقوق های نجومی و یا التهابات و نابسامانی در بازار ارز و سکه را از عوامل ایجاد کننده بدبینی مردم نسبت به عملکرد مسئولان دانست و بر لزوم اتخاذ تصمیمات کارشناسی برای مقابله با این مشکلات تاکید کرد.

** توازن منطقه ای برای رفع محرومیت از استان ها ضروری است
رئیس اتاق ایران نیز در این دیدار گفت: برگزاری جلسات ستاد هماهنگی سران قوا با تدبیر رهبر معظم انقلاب برای رسیدگی به مشکلات موجود و اتخاذ راهبردها برای مقابله با آنها اتفاق امیدبخشی است که باید بطور مستمر دنبال شود.
غلامحسین شافعی افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات تعامل ، گفت و گو و هماهنگی آحاد ملت ، جناح های سیاسی در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور است.
وی یادآور شد: همه با مشکلات دولت آشنا هستیم ولی دولتمردان نیز باید موقعیت را درک و با اصلاح رویه های نادرست خود را برای مقابله با هرگونه مشکل احتمالی آماده کند.
رئیس اتاق ایران تاکید کرد: اعضای این اتاق نیز یکی از اصلی ترین برنامه های خود را حرکت به سمت توسعه متوازن منطقه ای قرار داده و در این راستا استان هایی همچون ایلام می توانند علاوه بر نقش خود در حوزه داخل استان به شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد ملی کمک کنند.
شافعی گفت: استان هایی همچون ایلام ، کرمانشاه و کردستان گلوگاه های تجارت مرزی در غرب ایران هستند که می توانند با توجه به بازار عراق نقش تاثیرگداری را در رونق صادرات ایفا کنند.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.