به گزارش ایرنا، از سوی گروه کارشناسی و بازرسی استانداری ایلام بعد از بررسی موضوع برخلاف فضای رسانه ای که بیشتر از رویکرد منفی به رویدادها استقبال می کند اعلام شد که انچه که در شهرداری ایوان اتفاق افتاده جابجایی اعتبار بوده و اختلاسی در کار نیست.

** شهردار ایوان برای جابجایی اعتبار دستگیر شده است
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام گفت: دستگیری شهردار ایوان برای جابجایی اعتبارات بوده است و اختلاسی در کار نیست.
عبادالله باقری بیان کرد: علت بازداشت شهردار فعلی ایوان پرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری از محل اعتبارات 40 درصد عمرانی منابع داخلی است.
وی با بیان اینکه از نظر کارشناسان سازمان بازرسی، این اقدام مصرف اعتبار در غیر موارد معین تخلف است، افزود: هیچگونه اختلاس و یا سوء استفاده شخصی در این رابطه انجام نشده و با توجه به اینکه ماهیت کار شهرداری ها، عمرانی و خدماتی است، طبعا بیشتر کارکنان و کارگران در این 2 حوزه مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام اضافه کرد: طبق قانون 60 درصد بودجه سالیانه شهرداری ها سهم امورات جاری و 40 درصد نیز سهم فعالیت‌های عمرانی است و شهرداری پروژه های مستمر از این محل زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، پیاده رو سازی و توسعه و تجهیز فضای سبز را به صورت امانی انجام می‌دهد و حقوق کارگران فعال در این پروژه‌ها از محل این اعتبارات پرداخت می شود.
باقری به عدم پیش بینی حقوق کارگران درگیر در پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: اقدام شهردار بازداشتی یک رویه جدید نیست و از بدو تاسیس شهرداری ها تاکنون این رویه ادامه دارد.
وی تاکید کرد: در صورت عدم پرداخت حقوق کارگران درگیر در پروژه ها، بجز پرداخت از این طریق، قانون گذار محل دیگری را برای پرداخت حقوق کارگران پیش بینی نکرده حتی پرداخت این دستمزدها از محل اعتبارات ستادی نیز مغایر با قانون است.
این درحالی است که عضو شورای شهر ایوان که از ابتدا این مساله طرح و پیگیری کرده اتهام های مطروحه را مصداق اختلاس می داند و کماکان بر عقیده خود پافشاری و جرم شهردار و همکارانش را طبق اسناد و مدارک محرز می داند.
یک عضو شورای شهر ایوان که از ابتدا اتهام ها را برضد شهرداری مطرح کرده در این خصوص گفت: پس از اعلام جرم علیه شهردار و چند تن از همکارانش این افراد توسط مراجع قضایی بازداشت شدند اما پس از 2 روز با قرار وثیقه 14 میلیارد ریالی آزاد شدند.
یونس اسماعیلی افزود: تمام اظهارات و اتهام های را بر اساس اسناد و مدارک مطرح کرده است.
وی ادامه داد: هفت سوال از شهردار طرح شده که باید پس 10 روز به آنان پاسخ داده شود در صورت ارائه اسناد و مدارک معتبر و متقاعد کردن اعضا سپس نتیجه اعلام خواهد شد.
اسماعیلی تاکید کرد: در صورت عدم ارائه مستندات و رفع ابهامات توسط شهردار با رای گیری اعضای شورای شهر دستور استیضاح صادر و پرونده به مراجع قضایی برای بررسی بیشتر و صدور حکم ارجاع داده می شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایوان نیز در این خصوص گفت:روز سی و یکم تیرماه ۹۷ شهردار ایوان به همراه سه نفر دیگر از کارکنان بازداشت شدند.
وی افزود: این پرونده قبلا تحت رسیدگی اداره کل بازرسی استان بود و پس از اظهار نظر کارشناسان آن اداره کل به دادسرای عمومی و انقلاب ایلام ارجاع و بعد از سپری شدن تشریفات قانونی، نامبردگان در بازپرسی دادسرای ایلام حاضر و پس از صدور قرار وثیقه و عجز از عدم تودیع قرار، بازداشت شدند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایوان اضافه کرد: این بازداشت هیچ ارتباطی به پرونده قبلی و شایعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی ندارد و صرفا پرونده متشکله از سوی بازرسی استان است که جهت تشریفات قضایی در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب ایلام قرار گرفت.
دادستان ایوان گفت: این پرونده جهت بررسی‌های بیشتر به دادسرای مرکزی شهرستان ایلام ارجاع داده شده و بزودی نتیجه آن از طریق مراجع قضایی اعلام و در رسانه‌ها منعکس خواهد شد.
6034/7178
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.