غلامرضا امیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 217 میلیارد ریال از این مقدار مالیات مستقیم و 123 میلیارد ریال نیز مالیات بر ارزش افزوده بوده است.
وی یاداور شد: 100 درصد مالیات های پیش بینی شده طی سه ماه نخست سال 97 در این استان بر اساس اطلاعات استخراجی محقق شده است.
مدیرکل امور مالیاتی ایلام یادآور شد: اکنون اظهار نامه مالیاتی از اجاره محل املاک و اشخاص حقوقی شرکت ها گرفته می شوند و اشخاص تا راس ساعت 20 امشب مهلت تحویل اظهار نامه دارند.
امیدی تاکید کرد: جریمه عدم تسلیم اظهار نامه شرکت ها 30 درصد و اجاره محل املاک 10 درصد است که غیر قابل بخشش است و از واحد برابر مقررات اخذ می شود.
وی از کلیه صاحبان شرکت ها، اشخاص حقوقی و صاحبان اجاره املاک خواست تا فرصت باقی مانده نسبت به تحویل اظهار نامه مالیاتی خود اقدام کنند تا مشمول جریمه نشوند.
مدیرکل امور مالیاتی ایلام افزود: همه ادارات شهرستان ها و ایلام تا ساعت 20 امشب فعال هستند و افراد می توانند به آنها مراجعه تا مشمول جریمه نشوند.
امیدی اضافه کرد: از آنجایی که 31 تیرماه آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری است شرط برخورداری از هرگونه معافیت برای اشخاص حقوقی، ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی (تا پایان تیرماه) است و تسلیم نکردن اظهارنامه در موعد مقرر، موجب جریمه غیرقابل بخشش به مالیات متعلقه خواهد بود.
وی ادامه داد: بر اساس قانون 31 تیرماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری برای عملکرد سال 1395 است و این افراد می توانند اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1395 خود را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی اینترنتی WWW.TAX.GOV.IR تسلیم و مالیات متعلقه را پرداخت کنند.
به گزارش ایرنا، در ماده‌ یک قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقیقی و حقوقی‌ موظف به پرداخت مالیات با تنظیم و تسلیم اظهارنامه‌ی مالیاتی هستند، روش نظام مالیاتی کشور در تعیین میزان مالیات، روش خوداظهاری است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.