قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ارتقا و کسب رتبه هفتم سال 96 در حالی است که این استان سال ماقبل (95 ) دراین ارزیابی شاخص های اقتصاد مقاومتی در رتبه استانی 27 جای گرفته بود.
وی همچنین از ارتقا جایگاه ایلام در ارزیابی و جدول استانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر داد و گفت: در ارزیابی این سازمان نیز از عملکرد اقتصاد مقاومتی استان های کشور در سال 96 ، ایلام از جایگاه بیست و دوم سال 95 به رتبه پانزدهم ارتقا یافت.
وی اصلی ترین خط مشی و رویکرد دولت تدبیر و امید را درپیگیری اهداف اقتصاد مقاومتی حفظ و ارتقا ظرفیت های موجود تولید و اشتغال از طریق فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد و تکمیل طرح های عمرانی با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد.
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام یاد آوری کرد: تاکنون 47 واحد تولیدی، 38 واحد صنعتی و معدنی ، 6 طرح گردشگری و 3 طرح کشاورزی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام بررسی و با ارائه و تصویب راهکارهای فنی مشکلات و موانع فعالیت و رونق کاری انها رفع شده است.

**معرفی 450 طرح صنعتی به بانک ها برای دریافت تسهیلات
مدیر ارشد استان ایلام همچنین از معرفی 450 طرح تولیدی و صنعتی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل خبر داد و تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و بانک ها با تسهیل روند پرداخت منابع، زمینه ایجاد اشتغال پایدار را در این استان فراهم کنند.
سلیمانی‌دشتکی با اشاره به جایگاه کارشناسی و تصمیم سازی نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: کار طرح و بررسی مشکلات طرح ها و تصویب راهکارهای رونق بخشیدن به انها سال گذشته در 32 نشست این ستاد پیگیری شد.
استاندار ایلام افزود: برگزاری 32 نشست پارسال که 23 جلسه ان درنیمه دوم سال گذشته برگزار شد درحالی بود که این ستاد در سال 95 تنها یازده نشست برگزار کرده بود.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری نیز تاکنون کار فعال کردن واحدهای راکد صنعتی و تولیدی استان در 13 نشست ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری شده است.
فعال سازی طرح های راکد و نیمه فعال یکی از اصلی ترین زمینه های عملکرد مدیریتی ، اجرایی ، اقتصادی و تولیدی استان کمتر توسعه یافته ایلام محسوب می شود.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.