به گزارش ایرنا، حبیب الله مسعودی فرید روز چهارشنبه در جشنواره دختران، حمایت های روانی، اجتماعی، توسعه پایدار در بهزیستی ایلام افزود: این کودکان تا 18 سالگی در 650 مرکز شبانه روزی فرزندان بی سرپرست این سازمان در سراسر کشور نگهداری شده و مورد حمایت قرار می گیرند.
وی ادامه داد: ساکنان این مراکز کودکان شیرخوار تا 18سال بوده که به دلائل مختلف فوت یا طلاق والدین، سر راهی بودن، بد سرپرستی و غیره به این سازمان ارجاع شده اند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هر دختر بازمانده از تحصیل یک فرصت اجتماعی از دست رفته است ادامه داد: تک تک دختران جامعه دارای اهمیت بوده و برنامه ریزان کشور باید به این مهم توجه کنند.
مسعودی فرید گفت: اگرچه سلامت اجتماعی دختران در اولویت قرار داشته ولی در کنار آن باید توانمندی این قشر نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به مناطق حاشیه شهرها و آسیب خیز بودن این مراکز افزود: دخترانی که در این مناطق سکونت داشته باید مورد حمایت و توجه جدی مستمر قرار گیرند.
وی توجه به دختران را از این جهت که مادران آینده بوده و فرزندان نسل های بعدی را تربیت می کنند مهم و اساسی دانست چراکه دختران امروز ارزش های یک جامعه را به آیندگان جامعه منتقل می کنند.

*** ارتقا سلامت روانی و اجتماعی دختران راهبرد دولت یازدهم است
مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه هدف دولت تدبیر و امید ارتقا سلامت روانی و اجتماعی دختران جامعه است گفت: دختران اصلی ترین عضو جامعه بوده که سلامت کانون خانواده را به عنوان مهمترین نهاد جامعه تامین می کنند.
زهرا همتی ادامه داد: اگرچه با پیشرفت جوامع تغییرهای گسترده ای در حوزه های مختلف از جمله آموزشی و فرهنگی دختران ایجاد شده ولی این افراد هنوز به جایگاه و نقشی که باید در توسعه داشته باشند نرسیده اند.
وی بخشی از علت این مساله را به ساختارهای جامعه و بخشی هم رسالت مسئولان کشور دانست و گفت: مسئولان و جامعه باید دختران و زنان جامعه و توانمندیهای آنها را باور داشته باشند.
وی همچنین بر ضرورت ارایه مهارتهای زندگی نظیر کنترل خشم، برخورد مناسب، قدرت تاب آوری، مهارت حل مساله و غیره از سوی خانواده ها به فرزندان بویژه دختران تاکید کرد.
همتی اظهار کرد: دختر و زن زیربنای هر خانواده بوده چراکه نقش مهمی در تربین نسل آینده جامعه دارند.
وی وجود مدیران زن در جامعه امروز را بیانگر توانمندیهای این قشر دانست و گفت: زنان در نخستین گام باید ابتدا توانمندیهای خود را شکوفا کرده و سپس آنرا مطالبه کنند.
در این آیین که به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار و با اجرای موسیقی، نمایش و غیره همراه بود از دختران موفق مددجوی بهزیستی ایلام تقدیر شد.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.