به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز چهارشنبه در نشست طرح تفصیلی شهر ایلام با محوریت بررسی طرح جامع بازنگری شهر ایلام اظهار کرد: تدوین طرح جامع شهر ایلام در مراحل نهایی است و بعد از تصویب در مراجع استانی که بالاترین آن شورای برنامه ریزی و توسعه استان است، به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال خواهد شد.
وی افزود: این طرح پس از تصویب نهایی، برای 10 سال آینده در طرح جامع شهرسازی استان ایلام مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: در جلسات نهایی کارشناسی این طرح موارد ارائه شده در چارچوب ضوابط بررسی و پس از تطبیق لازم با قوانین و مقررات مورد بررسی قرار گرفت اما برخی مسائل جزئی سبب شد یک هفته زمان برای رفع موارد اختلافی بین دستگاه های خدمات رسان و مشاور در نظر گرفته شود.
کرمی با انتقاد از طولانی شدن زمان تهیه این طرح اظهار کرد: طرح جامع شهر ایلام از سال 1391 در حال تهیه است و در تهیه این طرح به مسائل مهمی مانند کاربری ها، شبکه معابر، توسعه آینده شهر و موارد دیگر توجه شده است.
معاون عمرانی استاندار گفت: در طول زمان تدوین این طرح به نظرات کارشناسان توجه شده تا طرح با توجه به شرایط و امکانات موجود در استان تهیه شود زیرا شهر ایلام به عنوان مرکز استان که پذیرای زوار اربعین نیز هست، دارای اهمیت بسیاری است.
کرمی با ابراز امیدواری اینکه طرح پاسخگوی نیاز شهروندان ایلامی باشد، افزود: در تدوین طرح های حوزه شهرسازی باید کارها به صورت کارشناسی شده و با نگاه بلند مدت و مبتنی بر اصول و قواعد شهرسازی باشد.
وی با بیان اینکه باید در بررسی ها و اجرای طرح ها در شهر مسائل اجتماعی مطالعه و مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: نظر مردم در تصمیمات تاثیر گذار است بنابراین باید نسبت به انجام مطالعات اجتماعی و آثار و تبعات طرح ها اقدام شود.
وی تاکید کرد: توسعه شهر باید به گونه ای باشد تا مردم در تمامی نقاط شهر بطور یکسان از سرانه های موجود برخوردار شوند.
شهرستان ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال 95 بیش از 235 هزار نفر جمعیت دارد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.