به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از مجریان و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی ایلام اعتراض کردند: قطع برق برای صنعت به بیکاری کارگران ، تعطیلی تولید ،انباشت بدهی و خسارت های مالی و بحرانی برای یک واحد معنا می شود.
مدیرعامل شرکت تولیدی کوشاب غرب ناحیه صنعتی شباب گفت: قطع برق مشکل مضاعفی به مجموعه کاستی های صنعت نوپا این استان افزود.
سیروس فرهادیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایط کنونی قطع برق به مشکل مضاعف صنعت مبدل شده و تنش جدیدی گریبان گیر واحدها کرده است.
وی افزود: در هفته گذشته بخشی از دستگاه های تولیدی به دلیل قطع ناگهانی برق از کار افتاده اند و این مشکلات زیادی برای خط تولید ما ایجاد کرده است.
وی با انتقاد از مشخص نبودن زمان قطع برق گفت: قطع هر روز برق تبعات زیادی برای شرکت ما به همراه داشته و باعث مشکلاتی نظیر بیکاری کارگران،کاهش تولید در بازار و رکود آن و خسارت به دستگاه ها شده است.
وی در پاسخ علت نداشتن ژنراتور و تامین برق اضطراری گفت: خرید ژنراتور برای ما توجیه ندارد و جوابگوی خط تولیدنیست زیرا همه دستگاه ها برقی هستند.
مدیرعامل شرکت زرجین بافت شهرک صنعتی ششدار ایلام نیز در خصوص قطع برق گفت: در طول روز دو ساعت برق قطع می شود و یک ساعت نیز طول می کشد که دستگاه ها استارت زده و فعال شوند که روی هم سه ساعت در روز تولید می خوابد.
امیری گفت: قطع برق یعنی بیکاری دو ساعته 60 نفر پرسنل، ضایعات پارچه، شوک به خط تولید و وارد شدن خسارت به همه دستگاه های برقی.
وی از اینکه معلوم نیست چه ساعتی برق شهرک صنعتی قطع می شود ابراز تاسف کرد که و اینکه قطع ناگهانی برق شوک زیادی به دستگاه وارد می شود و همه قالب ها خراب می شود.
وی افزود: مسئولان مرتبط اعلام کرده بودند که قطعی برق شامل منازل مسکونی و ادارات می شود و مشترکان صنعت تا حد ممکن از خاموشی معاف هستند.
وی تصریح کرد: ادامه این روند موجب تعطیلی کارخانه می شود زیرا تولید کار با ادامه این روند موجب ضرر زیادی به تولید و کاهش تولید و بیکاری کارگران در طول روز می شود.
امیری گفت: یک میلیارد تومان برای خرید ژنراتور برق نیاز است که تامین آن از عهده شرکت خارج است و با ژنراتور تنها برق ساختمان و کامپیوتر روشن می شود و نمی توان پارچه تولید کرد.
وی افزود: شرکت زرجین بافت یکی از تولیدکنندگان بهترین پارچه های جین در کشور است که اکنون با قطع مکرر برق با مشکل کاهش تولید مواجه است.
یکی از این مجریان واحدهای تولیدی شهرک صنعتی ایلام گفت: دیروز ساعت 11 صبح وقتی برای سرکشی به کارخانه مراجعه کردم، کارگران در گوشه ای سالن خط تولید خوابیده بودند و کارخانه تعطیل بود.
مجید- ر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: واحدهای تولیدی استان از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند و بیشتر آنها با کمترین ظرفیت فعالیت می کنند اکنون قطع برق همان ظرفیت محدود را محدودتر می کند و این اقدام ضربه بزرگی بر واحدهای تولیدی استان وارد می کند.
وی تاکید کرد: دولت در این شرایط باید حامی تولید و تولید کننده باشد و با حذف شهرک های صنعتی از تقسیم بندی سهمیه قطع برق بر تداوم تولید و اشتغال همت گمارد.
وی افزود: در هفته گذشته هر روز دو ساعت قطعی برق داشتیم که برای ما مشکل ساز شده است و بیشتر از همه موجب خسارت زیادی به خط تولید ما وارد کرده است.
وی، هزینه بر بودن خرید ژنراتور برای تامین برق کارخانه را یکی از دلایل عدم نداشتن برق اضطرای کارخانه نام برد و گفت: در شرایطی که ما با مشکلات عدیده مالی مواجه هستیم تامین این هزینه ها برای ما امکان پذیر نیست.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با تایید نارضایتی مجریان واحدهای تولیدی از قطع برق و خسارت وارده به تولید استان داشت: اکنون واحدهای تولیدی که متاسفانه با وجود تورم و این مشکلات اقتصادی بازار خود به بحرانی جدید مبدل شده با مشکل قطع برق و کاهش میزان تولید خود در روز مواجه اند.
مرتضی دارایی اظهار داشت: قطع برق بدون برنامه در شهرک صنعتی اتفاق می افتد که برای پیگیری این مشکلات و کاهش خسارت به واحدهای تولیدی و صنعتی استان با استانداری و شرکت توزیع نیروی برق مکاتبه شد و پیگیری های لازم انجام گرفته است.
وی از شرکت برق خواست که برق شهرک صنعتی در شیفت اول که از ساعت هفت و نیم تا چهار عصر است را قطع نکند و برنامه قطعی در شیفت دوم باشد تا مشکل کمی به وجود می آورد زیرا برخی از واحدها شیفت دوم ندارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون ساعت کاری کارکنان ادارات تغییر کرده و برای کاهش میزان مصرف برق در طول روز برنامه زمانبندی قطع برق در استان همزمان با کشور در حال انجام است.
استان ایلام در حال گذران بی سابقه ترین گرمای تابستانی است دمای هوا در برخی از شهرهای استان از جمله مناطق گرمسیری دهلران و مهران از ۵۰ درجه گذشته است.
این گرمای بی سابقه استان ایلام میزان استفاده از وسایل خنک کننده برقی را بیشتر از دو چندان کرده و قطع 2 ساعته برق در برخی روزها را اجتناب ناپذیر کرده است و به نظر هیچ راه کوتاه مدتی غیر از کاهش و مدیریت مصرف توسط آحاد مشترکان ندارد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام به دنبال اوجگیری مصرف برق هشدار داد که ادامه این روال خاموشی برق را محتمل کرده است.
هادی شیرخانی به خبرنگار ایرنا گفت: بالاترین میزان مصرف برق دراستان ایلام تا قبل از این و در هرشرایط اب وهوایی 300 مگاوات بود اما در روزهای اخیر میزان مصرف به حدود 360مگاوات رسید که تداوم این وضعیت ، خاموشی و قطع برق در برخی ساعت ها را اجتناب ناپذیر می کند.
وی خاطر نشان کرد: سپری شدن روزهای گرم و پرمصرف برق کنونی تنها با تکیه بر همراهی مردم امکان پذیر است به نح.ی که فقط با 10 درصد صرفه جویی در مصرف برق مشکل قطع خاموشی منتفی می شود.
شیرخانی به راهکارهای کاهش مصرف برق در ساعات اوج پیک مصرف برق (11 تا 17) اشاره کرد و گفت: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دور کند در کولرهای آبی، تنظیم دمای کولر بین 25 درجه سانتی ‌گراد، هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف ‌شویی و جارو برقی به ‌طور همزمان بویژه در ساعت های اوج بار استفاده نشود.
بیش از 200 هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع نیروی برق ایلام بهره مند هستند که 38 هزار انها مشترکان صنعتی هستند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.