به گزارش ایرنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در این آیین گفت: این اداره کل در تلاش است تا ادبیات بومی و محلی در کنار سایر هنرها در این استان تقویت شده و مورد توجه قرار گیرد.
عمران خودآموز با اشاره به حضور جوانان داستان نویس در این جشنواره و پیشکسوتان ادبیات بومی بیان کرد: حضور این افراد موجب ایجاد انگیزه شده تا بتوانیم این جشنواره را به صورت سالانه برگزار کنیم و در راستای منطقی کردن جشنواره و تثبیت آن قدم های مهمی برداریم.
وی مهمترین رویکرد این جشنواره را رشد و ارتقاء فرهنگ بومی و محلی و ماندگار کردن خرده فرهنگ ها و همچنین واژگان کردی و محلی برشمرد و گفت: برگزاری سالانه این جشنواره در دستور کار قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، پس از اعلام فراخوان این جشنواره 40 اثر از نویسندگان بومی، محلی استان به دبیرخانه ارسال شد.
خودآموز بیان کرد: این آثار به زبان محلی و با موضوع آزاد بودند که پس از بررسی هیات داوران هشت اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
در این آیین زینب خوشرو، محمد امین منصوری و محمد حسین کرمی به ترتیب به عنوان برگزیده اول تا سوم معرفی شدند.
همچنین با رای هیات داوران آثار رضا آبی، وحید باقری، محمدرضا موسوی، میلاد جعفری و روح الله حیدربیگی مورد تقدیر قرار گرفتند.
نخستین جشنواره داستان نویسی بومی و محلی رازان از سوی انجمن شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد.
همچنین در این آیین از فرهیختگان ادبیات کردی و چهره های شاخص شعر و داستان بومی و محلی استان تجلیل شد.
ظاهر سارایی نویسنده و شاعر برجسته ادبیات بومی، خداداد ابراهیمی نویسنده و روزنامه نگار، محمد علی قاسمی رمان‌نویس و شاعر، نعمت الله داودیان شاعر و نویسنده، عباس محمدزاده شاعر و داستان نویس، دکتر علیرضا شوهانی استاد دانشگاه و پژوهشگر و مرتضی حاتمی داستان نویس از جمله پیشکسوتانی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.