به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز یکشنبه در دیدار مسئولان دفتر نمایندگی استان قدس رضوی در استان ایلام اظهار کرد: 2 سال پیش روند احداث این زائرسرا در هشت طبقه شروع شد ولی با گذشت این مدت هنوز پیشرفت چشمگیری نداشته است.
وی با اعلام اینکه شهرداری و شورای شهر ایلام مبلغ چهار میلیارد ریال برای ساخت این زائرسرا تخصیص داده اند، افزود: برخی از استان های کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی زائرسرای ایلام نسبت به حرم رضوی (ع) و نیز رکود در روند احداث آن خواهان مالکیت این بنا از آستان قدس رضوی هستند.
امام جمعه ایلام یادآور شد: در صورت تعلل در ساخت این زائرسرا احتمال اینکه این ساختمان از مالکیت استان ایلام خارج شود دور از انتظار نخواهد بود و لذا باید برای تکمیل آن از کمک های مردمی و خیرین متمول بهره گرفت.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: همچون برنامه بازسازی عتبات عالیات که با کمک های مردمی مبلغ 30 میلیارد ریال جمع آوری شد، با تبلیغات رسانه ای و رایزنی با خیرین مردم را برای کمک به تکمیل ترغیب کنند.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه والای حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) و آغاز هفته کرامت گفت: به برکت انقلاب اسلامی و وجود این خواهر و برادر گرامی در کشور عمده جوانان ایران اسلامی گرایش و پیوند عمیقی با معنویت پیدا کرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه رویکرد جامعه باید مبتنی بر حجاب و عفاف باشد، اظهار کرد: باید ائمه اطهار و به ویژه حضرت معصومه و امام رضا ( سلام الله علیهما ) که ساکن و مدفون در ایران اسلامی هستند به عنوان الگوهای کامل به جوانان و اقشار مختلف جامعه معرفی شوند.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام گفت: در سال های اخیر آستان قدس رضوی با ایجاد نمایندگی هایی در کل کشور باعث تحول های ارزشمند در زمینه های مختلف از جمله محرومیت زدایی، اشتغال زایی، کمک به نیازمندان، ... در نقاط مختلف کشور شده است.
علی اصغر شریفی راد افزود: در استان ایلام چهار دهستان و مناطق حاشیه نشین شهری به عنوان نقاط آسیب پذیر و محروم در دستور کار دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان ایلام قرار دارند.
وی یادآور شد: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام در حوزه های اشتغال آفرینی برای افراد محروم نیازمند کار، اعزام کاروان های زیارتی متشکل از نیازمندانی که تاکنون توفیق زیارت حرم رضوی را نداشته اند، مرومیت زدایی و ... فعالیت دارد.
به گزارش ایرنا، در دهه کرامت امسال 40 برنامه در نقاط مختلف استان برگزار می شود که جشن اصلی در شب میلاد امام رضا (ع) و در بوستان چقاسبز برگزار می شود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.