به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: پس از خروج آمریکا از برجام امیدی به ادامه این توافقنامه وجود ندارد چراکه طرف های اروپایی چندان توانی برای ادامه این توافق ندارند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای اینکه حسن نیت خود ار بار دیگر نشان دهد حاضر شد که بدون آمریکا نیز در صورتیکه منافع ملی تضمین شود این توافقنامه را ادامه دهد ولی تاکنون از سوی سایر اعضا تحرکی بجز صدور بیانیه های سیاسی دیده نشده است.
خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: رایزنی‌ها و مذاکرات اخیر کشورهای اروپایی و ایران برای تامین منافع اقتصادی ایران در قبال برجام نیز بدون تضمین اروپایی‌ها پایان یافت و تنها به بیان کلیاتی سیاسی بسنده کردند طوریکه حتی رئیس جمهور کشورمان نیز این رویکرد اروپایی ها را مایوس کننده نامیدند.
وی یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموردند تیم مذاکره کننده باید از سایر اعضای باقیمانده در برجام و بویژه اروپایی ها یک برنامه عملیاتی روشن و دارای زمان‌بندی دریافت کنند تا بتواند منافع کشورمان را تضمین کند در غیر این صورت ادامه برجام با وجود تحریم ها بجز خسران برای کشور چیری به دنبال نخواهد داشت.
امام جمعه ایلام گفت: اروپایی ها نیز همانند ایالات متحده به هیچ وجه قابل اطمینان نبوده و سیاست های استکباری آمریکایی ها را دنبال می کنند پس نباید به وعده های تو خالی آنان نیز اطمینان داشته باشیم.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: بلوکه شدن بخشی از دارایی‌های ارزی ایران و دستگیری یک دیپلمات کشور ما در آلمان با وجود برخورداری از مصونیت دیپلماتیک و برگزاری میتینگ منافقین در پایتخت فرانسه فقط چند مورد از نشانه‌های رویکرد خصمانه سه کشور اروپایی است.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: با موضع‌گیری شجاعانه و منطقی دکتر روحانی در برابر بسته پیشنهادی اروپا و مایوس کننده توصیف کردن آن انتظار می‌رفت سایر اعضای تیم مذاکره کننده نیز موضعی مشابه و در تاکید و تائید موضع رئیس جمهور اتخاذ و اعلام می‌ کردند.
خطیب جمعه ایلام گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و التهابات در بازار و بویژه گرانی های ماه های اخیر انتظار است دولت با مدیریت انقلابی و جهادی پس از فرمان رهبری اوضاع بد اقتصادی را سامان دهد و با معرفی اخلالگران اقتصادی به ویژه اخلال بازار ارز و سکه به دستگاه قضایی نا امیدی را به فضای امید و نشاط تبدیل کند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام در ادامه به جایگاه خطیر شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و گفت: وظیفه ذاتی نهاد مقدس شورای نگهبان حراست از قانون اساسی از طریق تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و همچنین حراست از شرع مقدس از طریق تطبیق مصوبات با موازین اسلام است.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.