به گزارش ایرنا،این همایش به مناسبت گرامی داشت هفته شهردار و دهیار و به منظور تجلیل و قدردانی از خدمات و تلاش های شهرداران و دهیاران با حضور مسئولان محلی و شهرداران و دهیاران این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در این همایش شهرداران و دهیاران نیز ضمن بیان خدمات و اقدامات دولت به تشریح برنامه های خود در خصوص عمران شهری و روستایی پرداختند و مسایل و مشکلات خود را بیان کردند.
فرماندار دهلران در این آیین با تبریک روز شهردار و دهیار و با اشاره به خدمات و اقدامات دولت در شهرستان و بخش ها و روستاها،گفت: از انجایی که شهرداران و دهیاران در ارتباط چهره به چهره با مردم هستند ضمن اینکه زحمات بیشتری متوجه آنهاست در پاسخگویی به مطالبات و خواست هاو نیاز های جامعه شهری و روستایی نیز نقش موثری دارند و باید خدمات و اقدامات دولت در حوزه های کاری خود به مردم اطلاع رسانی کنید.
سید حسینعلی موسوی توجه به عمران شهری و روستایی و ایجاد روحیه نشاط در مردم را از مهمترین انتظارات از شهرداران و دهیاران برشمرد و گفت:توجه به زیرساخت های عمران شهری و روستایی و توسعه فضاها سبز مد نظر باشد.
وی با اشاره به اختصاص75 درصد اعتبارات شهرداری ها از محل نفت در سال گذشته،گفت: علی رغم محدودیت های مالی اما دولت کمک های خوبی به شهرداری ها و دهیاری ها در خصوص قیر یارانه ای داشت و خدمات خوبی در بحث آسفالت معابر شهری و روستایی انجام شد.
فرماندار دهلران از اختصاص 70 میلیارد ریال در بودجه سال جاری برای شهرداری ها خبر داد و تلاش در جذب این اعتبار و بکارگیری در جهت نیاز سنجی ها و اولویت ها تاکید کرد وافزود:امسال4 میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده هم برای روستاهای فاقد دهیاری و جامعه عشایر اختصاص یافت.
موسوی بر ضرورت ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها تاکید کرد و افزود: دهیاران در جهت شناخت ظرفیت های بومی و بهره گیری از این ظرفیت ها با تسهیلات دولت در جهت اشتغال و پایداری جمعیت روستایی بیش از پیش تلاش کنند.
وی آرامش و وحدت را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: همه باید تلاش کنند تا در سایه وحدت و آرامش بیش از پیش بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت ها و توان خود در جهت خدمت بهتر به مردم استفاده کنیم.
فرماندار دهلران با اشاره به اینکه یک سوم زائرین عتبات عالیات در مسیر رفت و برگشت از دهلران تردد می کنند افزود:مهران ودهلران در اولویت بهره مندی از اعتبارات اربعین قرار دارند و سال گذشته نیز کمک های خوبی از محل اربعین به شهرستان شد.
امام جمعه دهلران با تقدیر از تلاش و توجه فرماندار به مسایل و موضوعات شهرستان و بخش ها و روستاها گفت:توجه به رفع مشکلات آب شرب،برق ،آسفالت روستاها،اوقات فراغت روستایی و تکمیل مساجد و تعمیر و تجهیز آنها نیازمند اختصاص بودجه های ویژه است که امیدواریم مد نظر واقع شود.
حجت الاسلام موسوی از زحمات شهرداران و دهیاران در جهت خدمت به مردم تقدیر کرد و گفت:باید تلاش شود تا سطح خدمات در شهرها و روستاها افزایش یابد و در این زمینه شهرداران ودهیاران مسئولیت دارند.
در این نشست یک نفر از بخشداران یک نفر از شهرداران و یک نفر از دهیاران به نمایندگی مسایل و مشکلات و موضوعات مشترک در بخش ها و روستاها و شهرها مطرح کردند.
7175 /6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.