به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی زنان با محوریت حمایت از حقوق کودکان اظهار کرد: حقوق کودک از موضوعاتی است که این روزها و با توجه به شرایط اخیر جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مخاطرات زیادی کودکان را تهدید می‌کند.
وی با بیان اینکه با شناسایی علل و عوامل تهدید کننده کودکان راهکارهای مناسبی برای آنها ارائه می شود، افزود: در این راستا لایحه حمایت از حقوق کودکان با هدف حمایت از افراد زیر 18 سال اعم از کودکان بزه‌دیده و در معرض خطر همچنین پیشگیری از جرایم ارتکابی علیه کودکان در دستور کار دولت قرار گرفته است.
نوذری یادآور شد: کودکان سرمایه کشور محسوب می شوند و نیاز است که با حساسیت در پیشگیری از آسیب ها و آموزش های هدفمند آینده سازان کشور را حمایت کرد.
وی با بیان اینکه پیشگیری هوشمندانه و مداخله های بهنگام در موضوعات کودکان از اصول مهم در تربیت و پرورش آنان است، گفت: انتظار می رود با درک این مهم که کودک در لحظه به حمایت و پروررش نیاز دارد، در راستای امور این قشر برنامه ریزی و فعالیت شود.
نوذری تاکید کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی و مشکلات کودکان نیاز است با بهره گیری از همه ظرفیت ها در حوزه دولتی و سمن ها برای توانمندی و باروری این قشر گام برداشت.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از سوی قوه قضائیه به دولت تقدیم و پس از آن به مجلس ارسال شد اما تاکنون به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است.
میرم شادیوند افزود: این لایحه همچنان در دست بررسی است که مقرر شده اعضای کمیسیون حقوقی قضایی مجلس طبق وعده خود تا آبان ماه امسال این لایحه را جمع بندی کنند.
وی یادآور شد: لایحه جدید حمایت از کودکان و نوجوانان به ما کمک می‌کند که اقدامات موثرتری را در زمینه کاهش کودک‌آزاری انجام دهیم.
مدیرکل امور بانوان استانداری ایلام گفت: اعلامیه حقوق کودکان سازمان ملل متحد، کودکان را در برابر تبعیض حمایت می کند اما بسیاری از کودکان اقلیت های قومی و در حاشیه هنوز با محرومیت های اجتماعی و آموزشی روبرو هستند.
وی یادآور شد: این اقلیت ها در ایلام که با عنوان تازه مسلمان شده از آنها یاد می شود (کولی ها) مظلوم ترین کودکان ایلام هستند که مورد تبعیض شدید واقع شده و جامعه ما آنان را نمی پذیرد.
شادیوند با بیان اینکه عمده ترین کودکان کار ایلام از همین قشر هستند، گفت: این اقلیت ها بدلیل پاره ای از محدودیت های موجود تاکنون به رسمیت شناخته نشده اند و از حقوق خود برخوردار نیستند.
وی تاکید کرد: برای مقابله با چنین آسیب هایی در حوزه کودکان باید ساز و کارهایی برای اصلاح قوانین بکار برد و تا زمانیکه نگاه جزیره ای به این موضوع اصلاح نشود این کودکان همواره در معرض تهدید جدی برای ادامه زندگی خود هستند.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.