فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: اعضای باند ۳ نفره‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در قالب فالگیری و رمالی از هموطنان کلاهبرداری می‌کردند، توسط ماموران پلیس این استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، سردار نورعلی یاری، اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری ۷۵۰ میلیون ریالی یک رمال و فالگیر از وی در شبکه‌های اجتماعی، پیگیری پرونده در دستورکار پلیس فتای استان ایلام قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند اعضای این باند را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه، به طور همزمان در ۲ استان مرکزی کشور دستگیر کنند.
 
فرمانده انتظامی استان ایلام درباره شگرد کلاهبرداری متهمان، گفت: آنان با درج و انتشار آگهی طالع‌بینی و فالگیری، پس از جلب و سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان، با دادن وعده‌های دروغین از آنها مبالغ زیادی پول دریافت می‌کردند.
 
سردار یاری با بیان اینکه از این باند تعداد زیادی سکه، ارز و تجهیزات رایانه‌ای و رمالی کشف شد، عنوان کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به کلاهبرداری به مبلغ بیش از ۵ میلیارد ریال از هموطنان اعتراف کردند.
 
این مقام ارشد انتظامی با هشدار به کاربران فضای مجازی، بیان کرد: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوء استفاده می‌کنند که باید هموطنان با حساسیت و آگاهی در فضای مجازی وارد شوند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.
 
سردار یاری خاطر نشان کرد: اخیرا کلاهبرداری مالی به روش طالع بینی و کف بینی به یکی از روش‌های مجرمان در فضای مجازی تبدیل شده است؛ از این رو به کاربران توصیه می‌کنم با تقویت باور‌های دینی و افزایش آگاهی، راه سوء استفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند.
 
فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی، گفت: از عموم مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.