به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار نورعلی یاری گفت: اعضای باند سه نفره ای که از طریق شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در قالب فالگیری و رمالی در سراسر کشور از هموطنان کلاهبرداری می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری 750 میلیون ریالی یک رمال و فالگیر در شبکه های اجتماعی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی ایلام تاکید کرد: پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی شبانه روزی توسط کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی، اعضای این باند را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه به طور همزمان در 2 استان مرکزی کشور شناسایی و دستگیر کرد.
یاری ادامه داد: شیوه کلاهبرداری متهمان به این صورت بود که با درج و انتشار آگهی طالع بینی و فال گیری پس از جلب اعتماد و سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان با دادن وعده‌های دروغین از آنها مبالغ زیادی پول دریافت می‌کردند.
وی یادآور شد: از این باند تعداد زیادی سکه، ارز و تجهیزات رایانه ای و رمالی نیز کشف و توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان ایلام تاکید کرد: متهمان در بازجویی های اولیه به کلاهبرداری به مبلغ بیش از پنج میلیارد ریال از هموطنان اعتراف کرده اند.
سردار یاری با هشدار به کاربران فضای مجازی اضافه کرد: افراد سودجو مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوء استفاده می کنند که می طلبد هموطنان با حساسیت و آگاهی در فضای مجازی وارد، تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.
وی تصریح کرد: متأسفانه کلاهبرداری مالی به روش طالع بینی و کف بینی با تازگی به یکی از روش های مجرمان در فضای مجازی تبدیل شده است، به کاربران توصیه می کنیم با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی راه سوء استفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به چنین تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود اعتماد نکرده و فریب نخورند.
وی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی گفت: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.