به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار کرد: دشمنان هر لحظه مترصد فرصت مناسب برای ضربه زدن به ایران هستند و اخلالگران بازار ارز و دلار و دست های پنهان با سودجویی و ‌طمع ورزی های خود در صدد ایجاد این گونه موقعیت ها برای دشمنان هستند.
وی افزود: به دستور صریح رئیس قوه قضاییه باید همه اخلالگران شرایط کنونی بازار به عنوان مفسدان اقتصادی هرچه سریعتر به مردم معرفی و بازخواست شوند که این مقدار پول هنگفت و ارز و دلار به نرخ دولتی را از کجا و چگونه و با حمایت چه دست های پنهان و‌ واسطه های به دست آورده اند.
لطفی یادآور شد: طبق اخبار منتشر شده یک نفر در طول روزهای اخیر 2 تن سکه را خریداری کرده و یک نفر دیگر برای ویلای خود 100 میلیون تومان گل های قیمتی و نایاب از هندوستان وارد کرده و در چند ماه اخیر در سال جاری 6 هزار و 500 دستگاه خودرو لوکس و گرانقیمت وارد کشور شده است.
وی تاکید کرد: این گونه موارد فساد و اخلال اقتصادی با ثروت بادآورده حاصل از پول بیت المال زیبنده جمهوری اسلامی که برگرفته از حکومت علوی است، نیست و باید با تاسی از آقا امیرالمومنین (ع) با شدت و بدون اغماض و چشم پوشی با اخلال گران و سودجویان بازار سکه، ارز و دلار برخورد شده و این افراد به افکار عمومی معرفی شوند.
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: ایران در مقطع کنونی در یک میدان جنگ تمام عیار اقتصادی درگیر است که اتاق فکر این جنگ آمریکا و‌ سازمان خزانه داری این کشور و حامیان شرقی و منطقه ای آن است که تنها راه ضربه زدن به ایران را فشار اقتصادی و‌ تحریم می دانند و‌ عبور از این برهه حساس هوشیاری، درایت و آرامش روانی مسئولان و مرذم را می طلبد.
وی گفت: هرچند دولت در این مدت اقدامات خوب و ارزنده ای را برای مقابله با وضعیت کنونی بازار داشته اما به فرموده رهبری این وضعیت نگران کننده است و ایشان از مسئولان خواسته اند که مسببان شرایط کنونی شناسایی و گزارش کار به ایشان اعلام شود.
خطیب این هفته نماز جمعه ایلام در مورد تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا و حامیانش نیز با تفدیر از واکنش مقتدرانه ریاست جمهوری در دیدار با برخی مقامات کشورهای اروپایی اظهار کرد: در مقابل تهدید آمریکا مبنی بر اینکه از صادرات نفت ایران جلوگیری می کند، واکنش ریاست جمهوری نیز که اذعان داشت اگر نفت ابران صادر نشود نفت هیچ کشوری از منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز که محل عبور 40 درصد نفتکش های منطقه و جهان است نیز صادر نخواهد شد، ارزشمند است.
وی به سالروز حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران و کشته شدن همه سرنشینان این هواپیما در سال 66 اشاره کرد و گفت: این واقعه تلخ‌و تاسف بار لکه ننگی ابدی برای دولتمردان آمریکایی، شورای امنیت، سازمان ملل و سازمان های حقوقی جهان است که با سکوت خود این رخداد تلخ را مورد تایید قرار دادند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.