به گزارش ایرنا،این بازدید با هدف بررسی میدانی از وضعیت مرز چیلات و رصد اقدامات انجام شده در حوزه زیرساختی این مرز انجام شد.
در این بازدید که نمایندگان استان رئیس کمیسیون امنیت ملی را همراهی می کردند به اتفاق معاونین استاندار و فرماندار و امام جمعه دهلران همه بر گشایش مرز چیلات اتفاق نظر داشتند و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز قول استفاده از همه ظرفیت های این کمیسیون برای گشایش مرز چیلات را داد.
شادمهر کاظم زاده نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت:استفاده از فرصت مرزها برای استان ایلام اهمیت ویژه ای دارد و رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز فرصت مرزها را با رویکرد خوبی نگاه می کنند.
وی با اشاره به پنج فرصت مرزی استان ایلام از جمله بازارچه موسیان،گذر گاه و بازارچه چیلات،بازارچه انتقال یافته از مهران به چنگوله،گذر و گمرک مهران و هلاله شمالی گفت:این ها فرصت های استثنایی برای استان هستند که باید از آنها بهره مند شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات زیر ساختی مناسب در مرز چیلات و تلاش مسئولان و استاندار و همچنین فعالیت اقتصادی عراق در منطقه چیلات و دسترسی به جاده های مناسب در مرز عراق گفت: امیدواریم با تلاش همه و با رایزنی های گسترده در اربعین امسال چیلات گشایش یابد.
کاظم زاده گفت: گشایش چیلات نقش مهمی در تعاملات اقتصادی و امنیت برای منطقه و محرومیت زدایی دارد و امیدواریم این مرز بر اساس قول مسئولان ملی ،منطقه ای و کشور قبل از اربعین برای عبور و مرور زائرین گشایش یابد و از رئیس کمیسیون امنیت ملی خواستارم که این مهم را به سرانجام برسانند.
فرماندار دهلران نیز با اشاره به پیگیری ها و دستورات استاندار برای تکمیل زیرساخت های چیلات گفت: تا کنون 360 میلیارد ریال در بحث زیرساخت های چیلات از جمله آب و برق،فیبرنوری و جاده دسترسی در حال هزینه می باشد و تا اربعین آماده خواهد شد.
سید حسینعلی موسوی ابراز امیدواری کرد: با توجه به رایزنی های استاندار،نمایندگان مجلس و بازدید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از مرز چیلات طرف عراقی پای کار آید و زمینه ای فراهم شود که مرز تثبیت و بازارچه جا نمایی شود و برای اربعین امسال شاهد ترد زائرین از این مرز باشیم.
امام جمعه دهلران نیز گفت:گشایش مرز چیلات یکی از مطالبات جدی مردم،مسئولان محلی،منطقه ای،استانی و حتی ملی است و زائرین انتظار دارند امسال این مرز بازگشایی شود.
حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به ترد حدود یک میلیون نفر از این شهرستان به سمت عتبات عالیات افزود:انتظار داریم با پیگیری کمیسیون امنیت ملی هر چه سریعتر گشایش مرز چیلات در شهرستان مرزی دهلران باشیم.
در سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به مرز چیلات کاظم زاده نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی،میرزایی نماینده حوزه شمال استان در مجلس و کرمی و درویشی معاونین عمراین و اقتصادی ساتاندار وی را همراهی کردند.
7175 . 6034/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.