به گزارش ایرنا، محمد رضا موالی زاده عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام افزود: فرهنگ عمومی کنش همگون بین آحاد یک جامعه نسبت به یک رفتار و باورهای عمومی یک جامعه است.
وی ویژگی شاخص فرهنگ عمومی را شکل گیری طبیعی آن دانست و گفت: مصداق این مساله مقاومت مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس است که مقابل هجوم دشمن ایستادگی کردند.
وی بر گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید کرد و گفت: ایران امروز بیش از گذشته نیازمند تقویت فرهنگ کار است بطوریکه هم بستر اشتغال در جامعه ایجاد و هم روحیه کار جمعی به عنوان یکی از مولفه های فرهنگ عمومی تقویت شود.
وی از جمله مولفه های مختلف فرهنگ عمومی کشور را اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت و سلامت، دین و فرهنگ، سلامت و نشاط اجتماعی، خرد ورزی، ایثار و شهادت و غیره عنوان کرد که در شورای فرهنگ عمومی کشور مورد بررسی قرار می گیرند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: تاکنون 350 مقاله علمی با موضوع هایی از جمله مسایل مختلف اجتماعی، قومیت ها، فرهنگی و غیره از طریق شورای فرهنگ عمومی استان چاپ شده است.
محمد نوذری با بیان اینکه کنگره سرداران و سه هزار شهید ایلام بهار سال آینده در این استان برگزار می شود بر لزوم برگزاری مطلوب این همایش تاکید کرد.
وی همچنین از تدوین سند جامع اربعین تا اوایل آبان ماه امسال خبر داد و گفت: بر اساس این سند سعی می شود از ظرفیت راهپیمایی اربعین در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده شود.
وی همچنین با اشاره به تنوع قومیت ها در این استان گفت: این مساله هم تهدید و هم فرصت چراکه در ایلام بواسطه قومیت ها نزاع های دسته جمعی را در استان شاهد هستیم.
در این نشست اعضا پیرامون بررسی مسایل اجتماعی و فرهنگی استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.