به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست ستاد فرهنگی، اجتماعی، مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان اظهار کرد: دغدغه حل آسیب‌های اجتماعی در همه جای استان وجود دارد اما آنچه کمک می‌ کند ایجاد حس مسئولیت جمعی در همگان است.
وی افزود: آسیب های اجتماعی از حوزه های سخت است و فعالیت در این حوزه تنها با انسجام، جدیت و داشتن نقشه راه از سوی مدیران میسر می شود.
نوذری خواستار تدوین سند توسعه اجتماعی استان شد و تصریح کرد: در استان یکسری آسیب های اجتماعی جدی وجود دارد اما با توجه به مباحث قومیتی موجود، در این خصوص ایلام وضعیت بهتری نسبت به سایر استان ها دارد.
معاون استاندار ایلام ضمن تاکید بر همفکری و هم افزایی دستگاه های اجرایی برای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: باید از ظرفیت سمن ها، شورایاری ها و بزرگان برای کاهش آسیب های اجتماعی بهره برد.
مدیرکل دادگستری استان ایلام نیز در این نشست گفت: بیکاری، اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، وضعیت اخلاق ناهنجار در جامعه و تکدی ‌گری از مهمترین آسیب های اجتماعی در جامعه بشمار می رود.
محمد رزم آگاهی بخشی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان را کلید مهار و کاهش آسیب های اجتماعی دانست و افزود: خانواده ها باید نوجوانان و جوانان را از خطرات آسیب های اجتماعی آگاه کرده و از این طریق حلقه مصون سازی اجتماعی را تقویت کنند.
در نشست و بعد از بحث و تبادل نظر، ۳۸ برنامه در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در استان توسط اعضاء ارائه و مصوب شد.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.