زهرا همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دیدار اخیر مسئولان ارشد استان با رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در این نشست 800 میلیون ریال برای پیشگیری از معضل خودکشی اختصاص یافت که در زمینه برگزاری دوره های تخصصی پیشگیری از خودکشی هزینه می شود.
وی ادامه داد: این اعتبار در زمینه آموزش در خصوص شناسایی علایم و نشانه های فرد خودکش، پیشگیری و کمک به این افراد ویژه کارشناسان و مشاوران این سازمان، مشاوران مدارس، پرسنل بیمارستان، بهورزان شبکه بهداشت و سازمان های مردم نهاد هزینه می شود.
وی اظهار کرد: اولین دوره این آموزش ها با حضور مسئولان و کارشناسان دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور بصورت تخصصی برگزار خواهد شد.
مدیر کل بهزیستی ایلام در خصوص وضعیت خودکشی در این استان گفت: ایلام جزء استان هایی است که نرخ بالایی در این زمینه داشته و دارای بیشترین نرخ خودکشی های موفق (منجر به مرگ) است.
همتی با بیان اینکه خودکشی پدیده چند عاملی بوده و علت مشخصی ندارد، افزود: این معضل دارای عوامل زمینه ای مختلفی اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اختلال روانی و شخصیت و غیره بوده اما یکی از عوامل اصلی آن افسردگی است.
مدیر کل بهزیستی ایلام نخستین گام برای کنترل خودکشی را آموزش عنوان کرد و گفت: در مراحل بعدی ارجاع افراد اقدام کننده به تیم های تخصصی برای درمان، شناسائی عوامل زمینه ای و حمایت از این افراد دیگر راهکارهای مهم برای کاهش معضل خودکشی در استان است.
این مسئول بدون اشاره به نرخ خودکشی در استان گفت: در زمینه اقدام به خودکشی آمار زنان در این استان بیشتر از مردان است ولی در زمینه خودکشی موفق(منجر به مرگ) آمار مردان و زنان به هم نزدیک و تفاوت زیادی ندارد.
به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام، بر اساس بررسی های انجام گرفته افراد مجرد در این استان بیشتر از مردان متاهل اقدام به خودکشی می کنند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.