به گزارش ایرنا، احمد کرمی شامگاه سه شنبه در همایش شهرداران استان ایلام اظهار کرد: هر کدام از شهرداری های استان ایلام که به دنبال ایجاد طرح هایی برای کسب درآمد پایدار باشند، ظرف 72 ساعت تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.
وی افزود: امروزه تامین مالی شهرداری ها به صورت اوراق خزانه و اخذ تسهیلات ارزان قیمت ممکن است و ما نیز خود را با این تغییرات وفق داده و نهایت تلاش خود را در جهت تامین منافع مردم به کار بگیریم.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین، شهرداری های استان ضمن انجام امور خدماتی، باید به این مقوله نگاه اقتصادی نیز داشته باشند.
کرمی در بخش دیگری از سخنان خود از تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری ها گله کرد و یادآور شد: پرداخت نشدن حقوق به موقع کارگران شهرداری ها پذیرفتنی نیست، خودمان را جای این کارگران بگذاریم که اگر سه ماه حقوق دریافت نکنیم ممکن است با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کنیم.

** کمک یک هزار و 400 میلیارد ریالی دولت به شهرداری های استان ایلام
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام نیز در این جلسه از کمک یک هزار و 400 میلیارد ریالی دولت به شهرداری های استان ایلام خبر داد.
عبادالله باقری افزود: دولت تدبیر و امید در طول سال گذشته یک هزار و 400 میلیارد ریال از منابع مختلف به شهرداری های استان ایلام کمک کرده است.
وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در حالی سال گذشته این مبلغ را به شهرداری ها کمک کرده که این مبلغ در سال 92 تنها 370 میلیارد ریال بوده است.
باقری، اختصاص 10 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدمات شهری به شهرداری های استان را از دیگر خدمات دولت در سال گذشته عنوان کرد.
وی اضافه کرد: یکی از چالش‌های شهرداری‌ها و شوراها موضوع ترافیک است که در گذشته برنامه‌ریزی منطبق با شرایط کنونی برای آن صورت نگرفته است.
باقری، چالش فراروی شوراها و شهرداری‌ها را استفاده بهینه از آب دانست و گفت: جداسازی آب شرب از آب فضای سبز، استفاده از پس‌آب فاضلاب شهرها و رعایت الگوهای مصرف در این زمینه می‌تواند کارگشا باشد.
وی، موضوع پسماند را از دیگر چالش شهرداری‌ها عنوان و بیان کرد: اگر شهرداری‌ها برای موضوع پسماند برنامه‌ریزی لازم نداشته باشند، یکی از مشکلات کلیدی خواهد بود در این زمینه باید از تجارب دیگران استفاده کرد به نحوی که از بازیافت پسماند، انرژی، کود و مواد دیگری تولید می‌کنند و از این طریق به محیط زیست یاری می‌رسانند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.