به گزارش ایرنا، مسیر ایلام - مهران ، یکی از راه های ارتباطی اصلی فعالیت های تجاری و کانون تردد زائرین عتبات عالیات است.
این محور (محدوده بعد از تونل راه کربلا) از روز سوم تیرماه و به منظور انجام عملیات راهسازی و تعریض راه با هدف احداث بزرگراه بسته شد و تا اطلاع ثانوی تردد در این مسیر ممکن نیست.
بنا به گفته پلیس راه استان رانندگانی که قصد تردد در این مسیر ارتباطی را دارند، می توانند در این مدت از محور فرعی ایلام - صالح آباد ( ماربره) استفاده کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در خصوص روند عملیات عمرانی در این محور( کیلومتر 10 تا 11) به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات بازگشایی محور ایلام - مهران که به علت راه سازی چهار بانده این محور مسدود شده با جدیت تمام در حال انجام است.
سید کمال الدین میرجعفریان افزود: با پیگیری شبانه روزی مسئولان راه و شهرسازی استان و تلاش پیمانکار قطعه اول بزرگراه ایلام - مهران ترانشه های پر حادثه این محور در حال حذف شدن هستند و به زودی شاهد احداث باند دوم این محور خواهیم بود.
وی یادآور شد: پیمانکار قطعه اول این پروژه نسبت به حذف 2 ترانشه عمود و خطرناک این محور اقدام نموده و به این علت این محور تا اطلاع بعدی همچنان مسدود است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: تلاش دستگاه اجرایی، نظارت و پیمانکار مربوطه تسریع در بازگشایی محور اصلی است و با توجه به حجم عظیم ریزش برداری ماشین آلات لازم در محل مستقر شده عملیات بازگشایی در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، شهرستان مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری این شهر مهمترین کانون تردد زائرین عتبات عالیات است که هر سال بیش از سه میلیون زائر از این مسیر به شهرهای مذهبی عراق سفر می کنند که بخش قابل توجهی از این زائران در ایام منتهی به اربعین از مرز مهران تردد می کنند.
تعریض و بهسازی جاده ایلام - مهران در 2 سال اخیر با توجه به افزایش حجم سفرهای زائرین اربعین در دستور کار مسئولان قرار گرفته و با اتخاذ تدابیر مناسب و اختصاص اعتبار از سوی دولت، بخش هایی از این مسیر در این مدت تعریض شده و عملیات تعریض بخش های دیگری نیز از این جاده در دست انجام است.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.