به گزارش ایرنا، سردار بهمن کارگر روز یکشنبه در نشست خبری در استان ایلام اظهار کرد: این بازدید کنندگان از یادمان های دفاع مقدس شهرهای مختلف درگیر جنگ به ویژه نقاط جنگی استان خوزستان و جنوب کشور بازدید می کنند.
وی افزود: سالانه 6 میلیون نفر از مردم داخل کشور نیز در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق جنگی و یادمان های دفاع مقدس غرب، شمال غرب و جنوب غرب بازدید می کنند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یادآور شد: 58 یادمان دفاع مقدس در هفت استان درگیر جنگ همچون ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر و هرمزگان وجود دارد که محل بازدید کاروان های راهیان نور است.
سردار کارگر افزود: تا سال 1404 که سند افق چشم انداز کشور است این یادمان های دفاع مقدس توسعه می یابند و از لحاظ زیرساختی و امکانات تجیهز می شوند اما احداث و افزودن یادمان جدید در دستور کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیست.
به گفته وی یک هزار و 957 یادمان شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور ( محل تدفین این شهدا) وجود دارد که در این یادمان ها 9 هزار شهید والامقام دفن شده اند.
وی در مورد یادمان های دفاع مقدس نیز اظهار کرد: تا سال 1391 میزان پیشرفت فیزیکی یادمان های دفاع مقدس 30 درصد بود که این مقدار هم اکنون به 70 درصد رسیده و تا سال 1400 این یادمان ها تکمیل نهایی می شوند.
سردار کارگر در خصوص حوزه نشر نیز افزود: تا سال 93 تعداد 700 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسیده و از سال 93 تاکنون این رقم به 2 هزار جلد افزایش یافته و سهمیه هر استان در طول سال چاپ حداقل 30 عنوان کتاب است.
وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان ایلام در جنگ تحمیلی در صدد هستیم که یادمان های این استان به یکی از کریدور و مسیرهای اصلی کاروان های راهیان نور و محل های شب مانی زائران این اماکن تبدیل شود.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از تلاش برای ثبت آزادسازی شهر مهران در تقویم ملی در شورای انقلاب فرهنگی کشور خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اهمیت آزادسازی مهران و موقعیت کنونی این شهر مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای ثبت ملی این واقعه تلاش و رایزنی خواهند کرد.
دیدار با استاندار، کلنگ زنی 2 طرح فرهنگی عمرانی در شهرستان مهران و حضور در ویژه برنامه آزادسازی مهران از جمله برنامه های سردار کارگر در سفر یک روزه به استان ایلام است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.