به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز چهارشنبه در همایش حمایت از تولید کالای ایرانی اظهار کرد: برخی افراد سودجو از شرایط اقتصادی کشور سوء استفاده کرده و در بازار اختلال ایجاد کرده اند که باید به مردم معرفی و با شدیدترین شکل ممکن با آنان برخورد شود.
وی با ابراز نگرانی از کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار آمریکا افزود: پذیرفتنی نیست که ارزش ریال حتی در برابر ارزهایی همچون پول کشورهایی همچون افانستان و عراق نیز ارزش خود را از دست بدهد.
امام جمعه ایلام یادآور شد: جو روانی ایجاد شده در بروز این مسئله نقش بسیاری دارد ولی نباید از شعف های مدیریتی نیز در این زمینه غافل بود.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: تفکری در کشور شکل گرفته مبنی بر اینکه ایران به جای اتکا به ظرفیت های داخلی باید در همه زمینه ها متکی و وابسته به کشورهای غربی و خارج باشد و این تفکر مسموم و مخرب در تضاد با اهداف انقلاب و امام راحل است.
وی با بیان اینکه ایران امکانات زیادی در همه زمینه ها دارد، اضافه کرد: با توجه به این ظرفیت ها باید با خودباوری و حمایت از تولید ملی چرخه اقتصاد به حرکت درآید و برای درد و مشکلات تولید داخلی و اقتصاد ملی چاره جویی شود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: معضل اصلی اقتصاد ایران ورود بی رویه کالاهای بی کیفیت و غیرضروری خارجی به صورت رسمی یا قاچاق است که اکثر این کالاها دارای مشابه داخلی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی اظهار کرد: جای تعجب و تاسف است ایران در زمینه های دفاعی، نظامی، علمی، پزشکی و ... در سطح بین المللی و جهانی دارای اقتدار است اما در موضوع اقتصاد که از ارکان ثبات کشور محسوب می شود، دارای ضعف و مشکل عدیده هستیم.
وی از دولت، مجلس شورای اسلامی و نخبگان اقتصادی خواست به جدیت وضعیت اقتصاد کشور را پیگیری و برای رفع مشکلات کنونی چاره اندیشی عملی کنند تا فشار اقتصادی بر روی دوش مردم و تولیدکنندگان کاهش یابد.
در این همایش که با حضور جمعی از مسئولان دستگاه های اجرای و تولیدکنندگان برگزار شد برخی از روسای صنوف مختلف به بیان مشکلات، خواسته ها، دغدغه ها و راهکارها در حوزه های صنفی خود پرداختند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.