به گزارش ایرنا، یارالله نصیری روز یکشنبه در اولین نشست شورای معادن استان اظهار کرد: این استان دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و بر اساس ظرفیت سنجی از حیث کانی های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است.
وی ظرفیت اسمی معادن استان را نزدیک به 10 میلیون تن بیان کرد و افزود: در حال حاضر 42 معدن (دائمی و برداشت موقت) با ظرفیت تولید 3/3 میلیون تن انواع مواد معدنی در این استان وجود دارد که از این تعداد 29 معدن فعال است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تنوع مواد معدنی استان را به نسبت کشوری 17 درصد دانست و یادآور شد: ذخایر معدنی این استان بیشتر تنوعی از مصالح ساختمانی چون بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین است.
وی با اشاره به میزان اشتغالزایی بخش معدن استان، افزود: 492 نفر در بخش معدن و بیش از یک هزار و 200 نفر نیز در بخش صنایع معدنی استان مشغول فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: در صورت تکنولوژی روز در بخش صنایع معدنی، این استان می تواند با توجه به نزدیکی و هم مرز بودن با کشور عراق به یکی از پتانسیل های خوب صادراتی در این حوزه تبدیل شود.
در این نشست با بخشودگی حقوق دولتی 2 معدن موافقت و در خصوص تعطیلی 2 معدن دیگر در جهت کمک و آماده سازی آن بحث و تبادل نظر شد.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.