به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات شرکت تعاون روستایی ایلام خواهان رسیدگی و برخورد قانونی و قضایی با متخلفان این پرونده شد.
وی از اعضای هیات مدیره تعاون روستایی کشور خواست که با پیگیری دادخواست علیه متخلفان این پرونده هرچه سریعتر روند رسیدگی به آن را تسریع و مطالبات سپرده گذاران را تعیین تکلیف کند.
وی تاکید کرد: اقدام قانونی خوبی در این پرونده انجام گرفته و به موقع در بخشی از آن ورود شده اما بخشی از تعهدات هنوز به صورت ناقص اجرا شده که با هماهنگی تعاون روستایی کشور وضعیت این پرونده از طریق قانونی مشخص و از آنجایی که این موسسه یک موسسه غیر قانونی بوده باید در کمترین زمان با متخلفان برخورد قانونی شود.
وی ادامه داد: طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده موجب پاک شدن آثار جرم و همچنین دارای تبعات اجتماعی و امنیتی است که امیدواریم با شفافیت سریع پرونده از این مشکلات پیشگیری شود.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام نیز گفت: اکنون پنج هزار و 736 خانوار در این مساله درگیر هستند و در شرکت تعاونی مهر ماندگار سرمایه گذاری کرده اند که با جابجایی های غیر طبیعی و تسهیلات غیر متعارف و خرید و فروش زمین توسط هیات مدیره سرمایه های آنان دچار مشکل شده است.
حیدر نعمتی اظهار کرد: با تامین 6 میلیارد ریال وضعیت سپرده های بیش از 90 درصد سپرده گذاران که تا 10 میلیون ریال سرمایه گذاری کرده اند، مشخص می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به همراهی و همکاری ویژه دستگاه قضا هرچه سریعتر وضعیت این پرونده روشن و سپرده گذاران به حق قانونی خود برسند.
در این نشست مصوب شد شرکت پشتیبان نرم افزار این موسسه هرچه سریعتر از طریق اقامه دعوا توسط تعاون روستایی استان نسبت به ارایه اطلاعات لازم در خصوص این پرونده اقدام کند.
همچنین مصوب شد که برداشت های غیر مجاز از حساب این موسسه هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.
تعاون روستایی کشور نیز نسبت به تامین هزینه دادرسی به منظور تسریع در روند اجرای حکم قضایی و کیفری متخلفان انجام دهد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس اطلاعات اعلامی حدود 5736 نفر در موسسه مهر ماندگار تعاون روستایی استان ایلام بیش از 60 میلیارد ریال سپرده گذاری کرده اند که 4580 نفر آنها کمتر از 10 میلیون ریال سپرده پرداخت کرده اند.
پرداخت تسهیلات با سود کم به اقوام هیات مدیره و پرداخت سود به سپرده گذاران مورد نظر با بیش از 30 درصد یکی از موارد تخلف این موسسه غیر مجاز بوده است.
این پرونده اکنون توسط دادگستری و دادگاه عمومی انقلاب شهرستان ایلام در حال بررسی و جریان است.
در این نشست سه نفر از اعضای هیات مدیره تعاون روستایی کشور حضور داشتند که قول مساعد به منظور پیگیری موضوع دادند.
شرکت تعاونی مهر ماندگار از شرکت های تحت نظارت سازمان تعاون روستایی ایران است که با هدف توسعه فعالیت های کشاورزی و در قالب تعاونی فراگیر شکل گرفته است.
اتهام پرداخت نامتوازن وام از محل سرمایه اعضا درحالی است که سوی این شرکت درحالی است که این واحد مجوز فعالیت های مالی که درحیطه ماموریت بانک ها و موسسه های مالی قرار دارد نداشته است.
مطابق بند ١١ ماده ٥ اساسنامه شرکتهای تعاونی، بند یک ماده ٧٣ و ماده ٧٥ قانون شرکتهای تعاونی ، بنگاه های تعاونی تنها می توانند برای اجرای طرح ها و پروژه های اجرایی خود نسبت به اخذ وام و جمع آوری منابع مالی صرفا از اعضای تعاونی خود به منظور تهیه تجهیزات مورد نیاز اقدام کنند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.