به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در نشست بررسی تخصیص پساب تصفیه خانه ایلام اظهار کرد: با توجه به کم آبی کشور باید به سمت اصلاح الگو مصرف و فرهنگ سازی در زمینه کاهش مصرف آب برویم.
وی افزود: با توجه به اهمیت پساب در تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی، فضای سبز و صنایع، دستگاه های اجرایی که تخصیص آب گرفته اند، بایستی برنامه زمانبندی مشخص در این راستا تهیه کنند.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: طی سال های گذشته از محل تصفیه خانه شهر ایلام پساب به تعدادی از دستگاه های اجرایی تخصیص یافت، ولی تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده و بایستی آب منطقه ای استان پیگیری لازم به منظور اجرای تعهدات توسط دستگاه های اجرایی به عمل آورد.
درویشی یادآور شد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پساب تصفیه خانه برای فضای سبز ، صنایع و بخش کشاورزی می تواند مورد استفاده قرار گیرد چراکه اکنون از آب شرب در این بخش ها استفاده می شود که این امر علاوه بر اتلاف هزینه ها موجب هدر رفت منابع آب شیرین و بهداشتی می شود.
وی از شرکت آب منطقه ای استان خواست از طریق دستگاه های اجرایی ذیربط (دانشگاه ایلام، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و شهرداری) پیگیری و مکاتبات لازم را در خصوص ارائه برنامه عملیاتی زمانبندی انجام و پس از مهلت قانونی نسبت به قطع آب شهری آنها در زمینه فضای سبز و کشاورزی اقدام کند.
معاون اقتصادی استاندار ایلام همچنین از شرکت آب و فاضلاب شهری استان خواست ظرفیت تصفیه خانه ایوان و مشخصات فنی پساب خروجی را به جهاد کشاورزی و شهرک های صنعتی اعلام تا بتوان از این ظرفیت نیز استفاده کرد.
مدیرکل بیناد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: روستاهای اطراف شهر ایلام شامل فاطمیه، سرطاف، بانقلان، هفت چشمه، چالسرا و مهدی آباد دارای طرح فضای سبز هستند که با تخصیص پساب تصفیه خانه می توان فضای سبز آنها را احیا کرد.
فریادرس شهبازی تاکید کرد: فضای سبز در این روستاها بر اساس طرح هادی و سرانه جمعیت تعیین شده و در انتظار تخصیص آب پسماند تصفیه خانه هستند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام نیز ظرفیت خروجی پساب تصفیه خانه را 300 لیتر در ثانیه عنوان کرد که در بین دستگاه های جهاد کشاورزی، شهرداری، بنیاد مسکن و دانشگاه ایلام تقسیم شده است.
علی پور احمد اعلام کرد: اکنون کار انتقال خط لوله پساب در دست اقدام است و بزودی عملیات اجرایی آن به اتمام می رسد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.