عباداله بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا باذکر اینکه فاز اول پروژه واریانت ترشابه به طول 5 کیلومتر سال گذشته به بهره برداری رسید افزود : فاز دوم این طرح هم اکنون با 30درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است .
وی هدف از اجرای این طرح کوتاه کردن طول مسیر، اصلاح شیب جاده، حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز، بالابردن سطح ایمنی، تسهیل در تردد زائرین حسینی به عنوان مسیر دوم تردد زائرین اربعین عنوان کرد.
وی اظهار کرد: برای احداث این واریانت 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه می شود.
سرپرست اداره راه و شهر سازی ملکشاهی ابراز امیدواری کرد: این واریانت با هشت دهنه پل طاقی و 800 هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی قبل از اربعین امسال به بهره برداری برسد.
بابایی خاطر نشان کرد: با احداث این واریانت بخش قابل توجهی از نقاط حادثه خیز این مسیر رفع و از استانداردهای لازم برخوردار خواهد شد.
وی اظهار کرد: این طرح به طول چهار ونیم کیلومتر احداث می شود و عرض جاده به ۱۱ متر افزایش پیدا خواهد کرد.
سرپرست اداره راه و شهر سازی ملکشاهی افزود: کلیه پیچ های خطرناک و حادثه ساز حذف می شوند و شیب مسیر که قبلا ۲۵ درصد بوده کاهش پیدا خواهد کرد و شیب جاده در مسیر جدید، حداکثر ۱۱ درصد خواهد بود.
گردنه ترشابه یکی از قطعه های سخت گذر محور 70 کیلومتری ملکشاهی – مهران است که در چند سال گذشته با توجه به نقش ویژه ای که در تردد زائران اربعینی و تسهیل بار ترافیکی مسیر اصلی به عنوان مسیر موازی و دوم به مرز مهران داشته است مورد توجه قرار گرفته است .
7179/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.