در نامه‌ای از سوی رئیس سازمان میراث‌فرهنگی مراتب ثبت «زمین لغزش کبیرکوه/سیمره» در فهرست میراث طبیعی ملی به استاندار ایلام ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، در متن نامه‌ علی‌اصغر مونسان به قاسم سلیمانی استاندار ایلام آمده است: «در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۲۵ه، هیئت محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ «زمین لغزش کبیرکوه/سیمره» واقع در استان ایلام، شهرستان دره شهر، بخش ماژین، دهستان کولکنی، روستای گرز لنگر و دره دول، پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۲۴۰ مورخ ۹۶/۱۲/۲۳ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این سازمان است و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این سازمان خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولین ذیربط استان ابلاغ و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.