مجید کاکی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایلام اظهار کرد: مواد مخدر یکی از مشکلات جدی جامعه امروز است که بخش عمده ای از جمعیت کشور بویژه جوانان با آن درگیر هستند که برای پیشگیری از این آسیب باید برنامه های مستمری در طول سال اجرا شود.
وی افزود: ایران هم مرز با کشورهای تولید کننده مواد مخدر است و مشکل مواد مخدر اکنون از مرزهای شرقی ما به مرزهای آبی نیز سرایت کرده و هر ساله سربازان گمنام بسیاری در این راه به شهادت می رسند.
کاکی با بیان اینکه هر ساله در هفته پیشگیری از مواد مخدر برنامه‌های متنوعی از سوی دستگاه‌ها و مراجع مرتبط در کشور برگزار می‌شود، افزود: در شهرستان ایلام نیز از ابتدای تیرماه همزمان با روز جهانی پیشگیری از مواد مخدر برنامه‌های مختلفی در این حوزه برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: اجرای برنامه های سالروز جهانی پیشگیری از مواد مخدر باید نماد ارائه خدمات در تمامی حوزه های مختلف در طول سال باشد، لذا باید در اجرای برنامه های مورد نظر دقت و توجه کافی به عمل آمده تا اقشار مختلف جامعه شاهد نتایج حاصله توسط ادارات مختلف در این امر خطیر باشند.
کاکی گفت: با همکاری سایر نهادها و حضور فعال سازمان های مردم نهاد در این هفته باید برنامه هایی در راستای افزایش آگاهی های عمومی شهروندان در بحث پیشگیری از اعتیاد در سطح شهر اجرا شود.
وی با اشاره به ضرورت عدم تمرکز اجرای برنامه ها در مرکز استان و اجرای آن در سطح شهرستان های تابعه و حتی بخش ها و روستاها گفت: هدف این امر اطلاع رسانی برای تمامی آحاد جامعه است و اجرای آن نیز باید با استفاده از ظرفیت های موجود در سطح استان و برای اقشار مختلف صورت گیرد.
کاکی افزود: بهره گیری از ظرفیت شهرداری در جهت افزایش آگاهی های عمومی، اجرای ویژه برنامه هایی در راستای آموزش شهروندان با قالب های شاد و متنوع در سطح شهر بخصوص محلات پرخطر و آسیب پذیر و افتتاح نمایشگاه هایی در این راستا از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.
وی تصریح کرد: توجه به اهمیت بحث پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر، لزوم بهره گیری از ظرفیت های مردم نهاد، اجرای برنامه ها در بستر محیط های فعال شهری و به کارگیری عناصر فرهنگی و هنری به صورت خلاقانه در اجرای برنامه های این سازمان در هفته مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گرفته است.
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ایلام با اشاره به آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال گفت: با توجه به آغاز این مسابقات و راه اندازی یک نمایشگر در پارک جنگلی چقا سبز ایلام برای نمایش این مسابقات و حضور جوانان در این محل می توان از این ظرفیت برای اجرای برنامه های پیشگیری از مواد مخدر بهره برد.
وی از دیگر برنامه های این هفته را اجرای تئاتر خیابانی، تجلیل از خانواده های شهدای مبارزه با مواد مخدر، تجلیل از بهبود یافتگان مواد مخدر، ایجاد نمایشگاه های سیار و برپایی کارگاه های آموزشی را از دیگر برنامه های اعلام شده توسط دستگاه های اجرایی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، هفته پیشگیری از مواد مخدر همزمان با سراسر کشور از اول تیرماه سال جاری آغاز می شود.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.