به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز یکشنبه در نشست ستاد مناسب سازی و شورای ملی سالمندان استان افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا تمامی جمعیت توانخواهان و جانبازان استان امکان حضور بدون مانع در فضاهای عمومی شهرها برایشان ایجاد شود.
وی ادامه داد: نماینده اداره کل بهزیستی استان هنگام اجرای طرح های عمرانی در فضاهای عمومی باید حضور داشته و به عنوان یک پیوست الزام آور بر نحوه مناسب سازی این اماکن نظارت داشته باشد.
معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های اجرایی استان اعتبار تعمیر و تجهیز را طول سال دریافت می کنند، افزود: بخشی از این اعتبار باید به مناسب سازی فضاهای عمومی و اداری برای سهولت در تردد جانبازان و توانخواهان باشد.
کرمی گفت: دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کند با آن برخورد شده تا به باور اینکه مناسب سازی فضاهای عمومی و شهری اصلی اجتناب ناپذیر بوده، برسند.
مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه 21 دستگاه اجرایی عضو این ستاد هستند از عدم حضور تمامی اعضا در این نشست گلایه کرد.
زهرا همتی بیان کرد: دستگاه های عضو این ستاد باید اهمیت و ضرورت مناسب سازی اماکن عمومی را درک کرده و به این باور برسند که توانخواهان به عنوان عضوی از جامعه از حق و حقوق برخوردار بوده که یکی از آنها تردد بدون مانع در شهر است.
وی با اشاره به ابلاغ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از اردیبهشت ماه امسال به دستگاه های اجرایی گفت: این قانون در حوزه های مختلف مسکن، بهداشت، اشتغال، فرهنگ سازی و ... بوده و یکی از موارد آن مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی در شهرهاست.
وی اظهار کرد: تا زمانیکه مناسب سازی بصورت کامل تحقق نیابد، دسترسی جامعه توانخواهان به سایر امکانات نیز میسر نخواهد بود.
در این نشست اعضا پیرامون مناسب سازی فضاهای عمومی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بیش از 12 هزار معلول و 11 هزار جانباز در استان ایلام وجود دارد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.