به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان ایلام اظهار کرد: این طرح با همکاری 6 گشت مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، بهداشت و درمان، دامپزشکی و انتظامی انجام شد و 630 تعهد، 760 تذکر و 88 شکایت مردمی علیه اصناف گزارش شده است.
وی با بیان اینکه مسئولان باید به گونه ای کنترل بازار را در دست گیرند که مردم با احساس آرامش و اعتماد مایحتاج خود را تهیه کنند، افزود: بازار باید به طور مستمر پایش شود و برای تامین و توزیع به‌ موقع اقلام برنامه‌ ریزی صورت و بر عرضه کالا نظارت شود.
فرماندار ایلام بر لزوم جلوگیری از افزایش غیرمنطقی کالاها تاکید کرد و یادآور شد: مسئولان شهرستان تلاش کنند تا اقلام مورد نیاز مردم از جمله گوشت، مرغ، برنج و میوه در زمان مناسب و متناسب با نیاز مردم تهیه و در دسترس عموم قرار گیرد.
وی یادآور شد: در راستای اعمال کنترل و نظارت بر اجناس و کالاهای در معرض فروش اصناف بخصوص در ماه مبارک رمضان، اداره صنعت معدن و تجارت به تشدید نظارت ها بپردازد.
به گفته بسطامی واحدهای صنفی ملزم به درج برچسب قیمت بر روی اجناس خود هستند و استنکاف از آن تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.
بسطامی با بیان اینکه باید با افراد سود جو و متخلف برخورد شود، افزود: با همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی از جمله نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی فضای بازار را مدیریت و از التهاب و افزایش قیمت ها در بازار جلوگیری کرد.
وی تاکید کرد: درک صحیح از وضعیت حاکم بر کشور، شفاف سازی و اطلاع رسانی بموقع، در تصمیم گیری مناسب و تثبیت بازار و آرام سازی بی تاثیر نیست و با رفع کمبودهای موجود از ناامن کردن و افزایش قیمت در بازار از سوی دلالان جلوگیری می شود.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.