به گزارش ایرنا، آیین جشن نسیم مهر و جشن گلریزان روزهای دوشنبه و چهارشنبه هفته گذشته با حضور مسئولان و خیران در سالن حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس شهر ایلام برگزار شد، خیران در این آیین جشن نسیم مهر 200 میلیون ریال و در جشن گلریزان یک میلیارد و 980 میلیون ریال کمک کردند.
علی حسنوند روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون 137 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های این استان برای آزادی چشم انتظار کمک ها و همراهی خیرین هستند.
وی افزود: این افراد به علت ناتوانی در پرداخت بدهی خود، محکوم به پرداخت مواردی چون دیه حوادث رانندگی، پرداخت مهریه، نفقه و بدهی مالی در زندان های این استان به سر می برند.
وی بدهی این زندانیان را 120 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: به دلیل مبلغ بالای بدهی برخی از این محبوسان و همچنین تعداد آنها در صدد هستیم با تکیه بر موضوع صلح و سازش ضمن جلب گذشت حداکثری از پرونده‌ها، زمینه آزادی بسیاری از محکومان تحت حمایت این مجموعه حمایتی را در سال جدید فراهم کنیم.
حسنوند تاکید کرد: سال گذشته 81 زندانی دیه و جرائم غیر عمد (79 مرد و 2 زن) از زندان های این استان با کمک های مردمی آزاد شدند.
وی با اشاره به تفکیک نوع محکومیت این افراد اضافه کرد: 68 نفر از این افراد به دلیل بدهی مالی، سه نفر با بدهی دیه و 10 نفر نیز با بدهی نفقه و مهریه در حبس بودند که با کمک های مردمی و رضایت از شاکیان از زندان آزاد شدند.
وی تاکید کرد: در 2 سال گذشته و با کمک خیران 159 زندانی جرائم غیرعمد از زندان های استان ایلام آزاد شده اند.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.