به گزارش ایرنا، رشید البدیری شامگاه چهارشنبه در نشست مرزی استان های ایلام و واسط عراق در مهران اظهار داشت: بیش از 60 درصد زوار عراقی و ایرانی از این مرز عبور می کند و امنیت این مرز بسیار مهم است.
وی افزود: با توجه به موقعیت پایانه های مرزی، تمهیدات رفاهی باید برای زوار در نظر بگیریم، با توجه به جایگاه مرز مهران و زرباطیه در رابطه به دنبال اجرایی کردن تفاهم نامه صورت گرفته هستیم و برخی از آنها که باید از طریق مرکز پیگیری شود انجام خواهد شد.
جانشین استاندار واسط تاکید کرد: یکی از موارد مهمی که امروز در این نشست مطرح شد، ایجاد بازارچه شهابی در استان واسط عراق و چنگوله در مهران است که نسبت به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز آن اقدام خواهیم کرد.
البدیری افزود: یکی از مهمترین مواردی را که مد نظر قرار داده ایم توسعه راه است، باید راه دسترسی ایمن و استاندارد را تا پایانه مرزی شهابی تکمیل کنیم، هم اکنون کار شروع شده و تا اربعین به پایان می رسد.
وی یادآور شد: ایجاد این پایانه ها را به شکلی انجام دهیم که آنچه که مورد نیاز تجار است از ابتدا برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد.
جانشین استاندار واسط عراق تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ایلام و واسط حذف ویزا بین این دو استان برای تردد مردم یکی از مباحثی است که باید از سوی مسئولان دو کشور و دو استان در دستور کار قرار گیرد.
البدیری اظهار داشت: تقاضا داریم در ایجاد منطقه آزاد تجاری در دو طرف همکاری لازم انجام شود تا مردم 2 استان از مزایای این قضیه بهره مند شوند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.