به گزارش ایرنا، کاظم العقابی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک مرزی استان ایلام و واسط عراق اظهار داشت: زیرساخت هایی که سال 2009 در مرز زرباطیه برای تبادل کالا در حد محدود طراحی شده بود و الان تبادلات کالا چند برابر شده که نیاز به توسعه میدانی دارد.
وی افزود: می خواهیم در نقطه صفر تبادل انجام شود و در آن واحد بیش از 100 خودرو تخلیه صورت گیرد ولی امکانات کنونی پاسخگوی این حجم از تبادلات مرزی در مرزهای مهران و زرباطیه عراق نیست.
رئیس گذرگاه های مرزی عراق تاکید کرد: با وجود این که مکاتباتی هم از طریق وزارت امور خارجه عراق با ایران انجام گرفته ولی هنوز در نقطه صفر تبادل انجام نمی گیرد.
العقابی یادآور شد: بیش از 70 تا 80 درصد زائران ایرانی و عراقی از مرزهای مهران و زرباطیه تردد می کنند و این نیازمند امکانات و خدمات دهی بیشتر در دو سوی مرز است.
وی اضافه کرد: تلاش می کنیم این زیرساخت ها آماده شود و تمهیداتی هم برای رفاه زوار در این مرز ایجاد خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه عراق بیشترین پایانه مرزی را با ایران داراست، گفت: هیچ مشکلی برای افزایش پایانه های مرزی نداریم ولی ایجاد پایانه مرزی جدید نیازمند توجیه اقتصادی است.
رئیس گذرگاه های مرزی عراق تاکید کرد: علاوه بر مطالعه ایجاد پایانه های جدید، باید این پایانه ها توسط دفتر نخست وزیری عراق نیز تایید شوند.
وی گفت: ما راغب به همکاری های بیشتر با مسئولان ایران برای افزایش پایانه ها هستیم و برای ایجاد بازارچه شهابی روبروی بازارچه چنگوله تلاش خواهیم کرد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.