به گزارش ایرنا، زهرا اینچه درگاهی روز سه شنبه در نشست مجمع انتخابات هیات ژیمناستیک استان ایلام اظهار کرد: در بخش بانوان اولین کلاس بین المللی کلاس های داوری ایروبیک، سهمی برابر با آقایان برای خانم ها در نظر گرفته شد و بانوان در کلاس‌های داوری آکروژیم و ترامپولین شرکت کردند.
وی افزود: به دلیل وجود فعالیت های عملی بانوان هرگز نمی توانستند با حجاب در این کلاس ها شرکت کنند اما با تعاملاتی که با فدراسیون جهانی برقرار شد این کلاس ها در تهران برگزار می شود.
اینچه درگاهی گفت: ساماندهی و اصلاح ساختار فدراسیون ژیمناستیک بی نظیر است و کارهای ارزشمندی در این فدراسیون انجام شده است.
وی افزود: با خلاصه کردن کادر فدراسیون و ادغام برخی از وظایف شغلی نه تنها ضعفی در روند کارهای فدراسیون پیشنیامد، بلکه سرعت پیشرفت کارها قدری هم بیشتر شد.
اینچه درگاهی یادآور شد: مهرماه امسال آکادمی تخصصی ژیمناستیک راه اندازی و کلاس های تخصصی ژیمناستیک، دوره‌های تخصصی، کمپ تیم ملی و مرکز استعداد یابی تعریف شد.
وی همچنین در خصوص استعداد یابی این رشته گفت: راه اندازی پایگاه های قهرمانی مدارس با هدف شناسایی استعدادها و ارائه آموزش های لازم به افراد علاقه مند جز اولویت های فدراسیون است.
وی ادامه داد: در این پایگاه ها در سطح کشور با حضور مربیان مجرب نسبت به انتخاب نخبه ‌های ژیمناستیک اقدام می شود که نقش مهمی در تقویت تیم های ملی خواهند داشت.
رئیس فدراسیون ژیمناستیک افزود: کسب سهمیه المپیک برای رقابت‌های جهانی جز برنامه ریزی های مهم فدراسیون است که با قوت و در قالب یک برنامه مدون اقدام های لازم بعمل می آید.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت ورزشی در استان ایلام فدراسیون ژیمناستیک برای برگزاری دوره های آموزشی، ارتقا سطح داوری و مربیگری و تربیت قهرمان در این رشته ورزشی امکانات لازم را فراهم می کند.
اینچه درگاهی با بیان اینکه مسیر رشد یک ورزشکار از مسیر هیات آن آغاز می شود، گفت: رسیدن به شرایط ایده آل برای توسعه هر ورزشی به تعامل و همکاری و وفاق اعضای آن هیات بستگی دارد که امید است با انتخاب مجدد رئیس این هیات شاهد برنامه ریزی بهتر برای ادامه مسیر رشد و بالندگی در این استان باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست گفت: ورزش ژیمناستیک پیش نیاز تمام رشته های ورزشی است.
بهروز حیدرزاده افزود: ژیمناستیک رشته ای خاص، متفاوت و از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما در صورت عدم تعامل و همکاری بین اعضا و ورزشکاران با وجود تمام امکانات هیچ موفقیتی حاصل نمی شود.
وی یادآور شد: در مدارس ایلام دانش آموزان توانمندی بسیاری می‌توانند در این عرصه فعالیت داشته باشند و در این راستا، یکی از برنامه‌های اصلی خود را بر روی شناسایی افراد نخبه در ژیمناستیک که در مدارس حضور دارند، متمرکز می‌کنیم.
حیدرزاده با بیان اینکه برای اجرای این برنامه ها و عملیاتی کردن آنها به یک سری زیرساخت ها نیاز است، گفت: برای توسعه این ورزش یک سالن با تجهیزات کامل به سالن های ژیمناستیک ایلام افزوده خواهد شد و امیدواریم شاهد رشد قهرمانی در این ورزش باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد: فدراسیون ژیمناستیک برای تخصیص اعتبارات به استان های کمتر توسعه یافته از جمله ایلام نگاه ویژه ای داشته باشند و در صورت امکان برای افزایش انگیزه و تجربه این افراد مربیان و داوران ایلامی در اردوهای تیم ملی حضور یابند.
به گزارش ایرنا، نشست مجمع انتخابات رئیس هیات ژیمناستیک با حضور رئیس فدراسیون، مدیر کل ورزش و جوانان ایلام و سایر اعضا برگزار شد دو نامزد دیگر انصراف خود را اعلام کردند و حامد عزیز نصرتی تنها نامزد این مجمع با کسب 17 رای از 17 رای بمدت چهار سال دیگر رئیس این هیات شد.
عزیزنصرتی پیش از این ریاست این هیات را به عهده داشت.
استان ایلام دارای یک هزار و 400 ورزشکار در رشته ژیمناستیک است که از این میزان 700 ورزشکار در شهرستان ایلام در بخش آقایان و خانم ها فعالیت دارند.
7180/6034/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.