زهرا همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار توانخواه در ایلام مددجوی زیر پوشش این سازمان هستند، اظهار کرد: ناتوانی جسمی، حرکتی بیشترین نوع معلولیت در استان ایلام را تشکیل می دهد.
وی افزود: از مجموع معلولان استان نزدیک به پنج هزار نفر دارای معلولیت جسمی، حرکتی هستند و از مجموع توانخواهان استان یک هزار و 625 نفر دارای معلولیت خفیف، سه هزار و 367 نفر دارای معلولیت متوسط، پنج هزار و 609 نفر دارای معلولیت شدید و یک هزار و 538 نفر نیز معلولیت خیلی شدید دارند.
مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: سهم مردان از معلولیت در ایلام بیشتر از زنان است بطوریکه از مجموع معلولان استان چهار هزار و چهار هزار و 659 نفر زن و هفت هزار و 505 نفر را مرد هستند.
همتی اضافه کرد: معلولیت ذهنی با 2 هزار و 599 نفر، شنوایی با یک هزار و 511 نفر، بینایی با 2 هزار و 130 نفر، روانی با 587 نفر و صوت و گفتار با 375 نفر به ترتیب بیشتر نوع معلولیت در این استان را تشکیل می دهند.
وی گفت: هزینه تامین لوازم بهداشتی توانخواهان ضایعه نخاعی این استان امسال بصورت نقدی به حساب مددجویان واریز می شود درحالیکه تا سال گذشته توانخواهان ضایعه نخاعی مددجوی زیر پوشش لوازم بهداشتی خود را بصورت اجناس از این اداره کل دریافت می کردند.
وی تعداد توانخواهان ضایعه نخاعی مددجوی زیر پوشش در این استان را 146 نفر عنوان کرد و افزود: سرانه پرداختی به هر توانخواه بابت تامین وسایل بهداشتی مورد نیاز ماهانه یک میلیون ریال است.
مدیرکل بهزیستی ایلام مسائل ژنتیکی را عمده ترین علت معلولیت در این استان برشمرد و گفت: معلولان این استان در زمینه های مختلف درمانی، توانبخشی، تحصیلی، معیشت، ازدواج و غیره زیر پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی قرار دارند.
همتی با بیان اینکه عمده جمعیت معلولان استان در شهرستان ایلام وجود دارند، یادآور شد: شهرستان های ایلام و سیروان به ترتیب بیشترین و کمترین جمعیت معلولان را در استان به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: از مجموع معلولان این استان بیشترین تعداد معادل چهار هزار و 258 نفر در شهرستان ایلام و کمترین تعداد معادل 446 نفر در سیروان ساکن هستند.
همتی اظهار کرد: پس از ایلام شهرستان های چرداول با یک هزار و 258 نفر، ایوان با یک هزار و هشت نفر، دره شهر با یک هزار و 459 نفر، دهلران با یک هزار و 298 نفر، آبدانان با یک هزار و 58 نفر، ملکشاهی با 456 نفر، بدره با 466 نفر، مهران با 457 نفر و سیروان با 446 نفر به ترتیب بیشترین جمعیت معلولان استان را به خود اختصاص داده اند.
حدود 25 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.