یونس آزادی روز سه شنبه در دیدار با رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار کرد: بر اساس قانون، تمامی افراد می توانند به اسناد، مکاتبات، صورتجلسات و دیگر اطلاعات مورد نیاز بجز در مواردی که دارای طبقه بندی امنیتی هستند ا، دسترسی داشته باشند.
وی تاکید کرد: بر این اساس استانداری ایلام نیز به سامانه متصل شده و آمادگی دارد اطلاعات لازم در صورتی که جنبه محرمانه نداشته باشد را در اختیار متقاضیان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دهد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام یادآور شد: متقاضیان می توانند درخواست های خود را سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرس http://foia.gov.ir/web/guest/cartable ثبت کنند که طی مدت 10 روز اطلاعات مورد نیاز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
آزادی با بیان اینکه این سامانه تا کنون مورد توجه مردم قرار نگرفته است از تمامی مردم استان ایلام خواست: از ظرفیت این قانون برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز خود بهره بگیرند.

**ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید بهترین ظرفیت برای رفع مشکلات واحدها
مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام با بیان اینکه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت منظم و هفتگی برگزار می شود، گفت: در این نشست ها مشکلات چندین پروژه و طرح تولیدی بررسی و تصمیمات لازم برای رفع آنها اتخاذ می شود.
آزادی تاکید کرد: برگزاری این ستادها ظرفیت بسیار خوبی است که با وحدت رویه و خرد جمعی مشکلات واحدهای تولیدی حل شوند بنابراین از صاحبان واحدهای مشکل دار درخواست می شود به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده کنند.
وی یادآور شد: دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سازمان صنعت، معدن و تجارت و ستاد اقتصاد مقاومتی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام مستقر است و متقاضیان می توانند درخواست های خود را به این 2 دبیرخانه ارائه دهند.
**تشکیل ستاد مشورتی توسعه استان ایلام در مرکز
مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام، تشکیل ستاد مشورتی توسعه استان ایلام با حضور نمایندگان ادوار مجلس، مدیران ایلامی در سطح ملی و ایلامی های متنفذ مقیم مرکز را یکی از اقدامات استاندار ایلام در سال جدید عنوان کرد و گفت: نخستین نشست این ستاد در روزهای گذشته در دفتر استاندار ایلام در تهران برگزار شد.
آزادی تاکید کرد: تشکیل این ستاد کار بسیار خوبی است که می تواند در توسعه استان نقش داشته باشد اما در ابتدای راه است و همه باید در این زمینه همکاری کنند.
وی به دیدار استاندار ایلام با استاندار واسط عراق اشاره کرد و افزود: در این دیدار تفاهم نامه های متعددی در زمینه های مختلف از جمله آموزش نیروهای عراقی، مقابله با گرد و غبار و اعزام دانشجویان عراقی منعقد شد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام گفت: استاندار ایلام در نخستین روزهای سال جاری، 14 دیدار نوروزی با اقشار مختلف مردم برگزار کرد که در این دیدارها مردم و شخص آقای استاندار به بیان نظرات خود پرداختند.
آزادی اضافه کرد: همچنین استاندار ایلام در 2 ماه ابتدای سال جاری در قالب یک برنامه کارشناسی شده ابتدا مسائل و مشکلات شهرستان ها را رصد کرده و در سفرهای شهرستانی راهکارهای لازم را برای رفع این مشکلات ارائه دادند.
وی با بیان اینکه استاندار ایلام در سفرهای شهرستانی سیاست های عمومی دولت دوازدهم را برای مردم تبیین کرد، یادآور شد: تمامی مصوبات این سفرها طی 2 سال آینده اجرایی می شوند.

**اصحاب رسانه عملکرد مسئولان را مستدل و منطقی نقد کنند
مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید عملکرد استاندار و مسئولان استان را مستدل و منطقی نقد کرده و مباحث مطرح شده از طرف آنها را در گفت و گو با صاحبنظران ارزیابی و تحلیل کنند.
آزادی اظهار کرد: انتقاد اگر از سر حب و بغض و به قصد مچ گیری باشد حرکت مدیران را کند می کند بنابراین رسانه ها باید نقد عالمانه داشته باشند و به جای حاشیه ها به اصل موضوع بپردازند.
وی تاکید کرد: استاندار ایلام همواره اعلام کرده است که از نقد سازنده استقبال می کند و از رسانه ها نیز انتظار می رود بدلیل اهمیتی که در بین مردم دارند در این زمینه قوی تر و بهتر عمل کنند.
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.