سیدکمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کلنگ پروژه چهار خطه کردن جاده چوار تا تونل پیامبر اعظم (ص) در ادامه توسعه راه های ارتباطی استان ایلام مهرماه سال گذشته به زمین زده شد.
وی افزود: طول این پروژه چهار کیلومتر است که با هدف ایمنی و تسریع در تردد این محور که یکی از مسیرهای ارتباطی ایلام به استان کرمانشاه و همچنین تردد روزانه بین شهرستان ایوان و مرکز استان اجرایی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: اعتباری افزون بر 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرایی کردن این مسیر در نظر گرفته شد که با توجه به پیشرفت مطلوب این پروژه پیش بینی می شود هفته دولت شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.
میرجعفریان در خصوص پیشرفت فیزیکی حفاری تونل دوم راه کربلا (بزرگراه ایلام – مهران) نیز گفت: تونل دوم راه کربلا به طول ۷۱۰ متر به صورت موازی با تونل قبلی در راستای چهارخطه شدن محور ایلام- مهران (محور اربعین) با پیشرفت مناسب در حال حفاری است.
وی گفت: تاکنون و از سمت شهرستان مهران ۷۰ متر آن حفاری شده و تا چند روز آینده حفاری از سمت ایلام آغاز خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: با توجه به آغاز حفاری از سمت مقابل پیش بینی می شود ظرف مدت پنج ماه آینده حفاری این تونل پایان یافته و سپس عملیات کف برداری و لاینینگ آغاز شود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.