به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در دیدار با اعضای انجمن خیرین استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام از ظرفیت ها و قابلیت های بی نظیری در بخش نفت و گاز، گردشگری و ... برخوردار است اما آمار بیکاری در استان بالاست و این موضوع لزوم استفاده از همه توان و ظرفیت را برای ایجاد شغل گوشزد می کند.
وی گفت: موسسه های خیریه با توجه به اقدامات ارزشمندی که در راستای رفع گرفتاری مردم می کنند همواره دارای جایگاه ارزشمندی در جامعه هستند.
استاندار ایلام گفت: با کمک نهادهای خیریه کارهای بسیار بزرگی انجام گرفته که احداث مدرسه، مسجد، حسینه و تامین جهیزیه و کمک به آزادی زندانیان غیر مجرم از آن جمله است.
وی با اشاره به ظرفیت بزرگ اربعین برای رونق بخشی به اقتصادی استان، ادامه داد: در کنار ابعاد دینی و فرهنگی اربعین، تمام تلاش خود را برای فعال کردن اقتصاد اربعین به کار خواهیم گرفت.
رئیس شورای اداری استان اظهار کرد: نمایندگان خیریه ها ایلام برای بیان عملکرد و خواسته های خیرین در شورای اداری استان حضور داشته باشند.

**مرکز هماهنگی واحدهای خیریه استان تشکیل شود
سلیمانی دشتکی پیشنهاد کرد : به منظور هماهنگی و استفاده بهینه از ظرفیت وتوان خیرخواهان استان یک تشکل برای پیگیری امور صنفی خیریه ها راه اندازی و فعال شود.
استاندار افزود: با ایجاد واحد مرکزی موسسه های خیریه فعال در استان می توانند با تقسیم کار مشخص، فعالیت های خود را در بخش های مختلف به شکل تخصصی وموثر انجام دهند.
دبیران موسسه های خیریه استان ایلام نیز دراین نشست به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختندبا توجه به نیازهای زیادی که از سوی متقاضیان مطرح می شود و بیشتر جنبه مادی دارد، خواستار حمایت دولت در بخش های مختلف شدند.
هم اکنون 122 موسسه خیریه در استان مشغول فعالیت هستند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.