به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز چهارشنبه در نشست شورای زکات استان ایلام افزود: زکات از ویژگی های نیکوکاران و مومنان بوده و آنقدر اهمیت دارد که چنانچه نمازگذاری زکات ندهد و در پرداخت زکات تعلل کند نمازش بی اثر و بی فایده خواهد بود.
وی با بیان اینکه انکار زکات اعلام جنگ با حکومت اسلامی است، افزود: جنبه های معنوی زکات با نماز رقابت می کند و جنبه های اجتماعی و اقتصادی این فریضه ای الهی نیز بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: اگر روند پرداخت زکات بدرستی انجام شود و نسبت زکات رعایت شود دیگر کشور نیازی به فروش نفت و دیگر مسائل نخواهد داشت.
امام جمعه ایلام با ذکر اینکه پرداخت زکات و خمس موجب برکت از سوی خداوند می شود، اظهار کرد: بسیاری از مردم برای پرداخت زکات توجیه نیستند و با گسترده کردن تبلیغات که لازمه این فریضه بزرگ است می توان برای ترویج آن گام برداشت.
حجت الاسلام لطفی افزود: در چند سال اخیر با تشکیل ستاد زکات تحول عظیمی ایجاد شده بطوریکه استان ایلام روند رو به رشدی در زمینه زکات داشته است.
امام جمعه ایلام گفت: کمیته امداد نیز در این زمینه خوب عمل کرده و باید جاذبه هایی ایجاد شود که پرداخت کنندگان زکات بیشتر شوند.
وی بر انجام تبلیغ گسترده زکات در تریبون های نماز جمعه، محافل ماه مبارک رمضان، ماه های محرم و صفر و ایام فاطمیه برای تبلیغ زکات تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، استان ایلام یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی کشور بویژه گندم و غلات است.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.