سید حسینعلی موسوی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح آبیاری تحت فشار پهله پرچینه به خبرنگار ایرنا گفت: از چهار هزار و 400 هکتار سطح زیرکشت این محصول در شهرستان هشت هزار و 800 تن کلزا برداشت می شود.
وی افزود: این میزان برداشت در مقایسه با سال گذشته از رشد 100 درصدی برخوردار است.
فرماندار دهلران همچنین از برداشت 120 هزار تن گندم از سطح 45 هزار هکتار زمین زیرکشت این محصول در شهرستان خبر داد و افزود: هشت مرکز خرید شامل چهار سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت 150 هزار تن و چهار مرکز خرید تعاون روستایی در امر خرید و ذخیره سازی فعال هستند.
موسوی با اشاره به برداشت 100 هزار تن گندم این شهرستان در سال گذشته یادآور شد: امسال این میزان به 120 هزار تن افزایش بافته و از رشد 20 درصدی برخوردار است.
وی با اشاره به فعالیت 50 درصد مردم دهلران در امر کشاورزی تاکید کرد: این شهرستان با تولید 60 درصد گندم رتبه نخست تولید این محصول راهبردی را در استان ایلام به خود اختصاص داده است.
فرماندار دهلران همچنین به نقش طرح آبیاری تحت فشار پهله پرچینه در رونق اقتصادی و کسب و کار منطقه اشاره و افزود: این طرح شامل 900 هکتار است که اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال برای آن هزینه می شود و تا یک هزار هکتار نیز قابل توسعه است.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.